تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۷۹٫۹۵ دلار/بشکه را مجدد تاچ کند و این سطح را بشکند و تا حدود همان سطح ۷۷٫۶۰ که دیروز بدان اشاره کردیم سقوط کند.

برای امروز کاهش قیمت به سطح ۷۹٫۵۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح ۷۹٫۹۵ می باشد که می تواند هدفی در حدود سطح ۷۷٫۶۰ را نمایان سازد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته که این چرخه از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) تشکیل شده است.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ واقع شده که اگر شکسته شود زمینه را برای سقوط قیمت به سوی سطح ۷۷٫۶۰ فراهم می آورد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

برای امروز حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۸۱٫۶۸ (خط فیبوناچی ۸۱٫۶۸ درصدی) و سپس حوالی سطح ۸۲٫۴۰ واقع شده است. بنابراین برای امروز همچنان می توان انتظار داشت که در کوتاه مدت قیمت نفت خام سبک تا سطح ۷۷٫۶۰ دلار/بشکه سقوط کند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح حمایت ۸۲٫۸۷ دلار/بشکه را بشکند و اگر این سطح شکسته شود منجر به سقوط قیمت به سوی سطح ۷۷٫۷۰ می شود. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که این موج از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) آغاز گردیده است.

با توجه به اینکه ما هم اکنون در موج نزولی سوم از چرخه سه موجی قرار داریم که این چرخه از سطح ۱۲۷٫۰۲ (بالاترین سطح روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۱) شروع شده این موج نزولی می تواند به سوی هدف ۷۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

هنوز معلوم نیست که این سطح حمایت در نرخ ۸۲٫۸۷ می تواند موجب اصلاح و بازگشت قیمت شود یا خیر، اما اگر حرکت اصلاحی نیز داشته باشیم این اصلاح بسیار کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۸۴٫۱۲ خواهد بود.

در حرکت نزولی چنانکه قیمت به سطح ۸۲ کاهش یابد نشاندهنده شکست کامل سطح حمایت ۸۲٫۸۷ می شود. از این رو همچنان به ادامه روند نزولی نفت برنت معتقدیم و از این رو شکسته شدن سطح حمایت ۸۲٫۸۷ می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت