تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن، پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح حمایت ۶۶۰۴ دلار/تن را لمس کند و چنانکه این سطح با قدرت شکسته شود منجر به سقوط بیشتر به سوی سطح ۶۵۲۴ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطح حمایت همانگونه که در نمودار زیر به وضوح مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی (c) قرار گرفته است که این موج از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) تشکیل شده است.

به باور ما با توجه به عمق حرکت نزولی که از سطح ۶۸۲۵ (بالاترین سطح روز ۱۴ اکتبر) شاهد بودیم این موج نزولی مجدد از سرگرفته خواهد شد و کاهش قیمت به سطح ۶۵۹۶ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۶۶۰۴ می باشد که می تواند هدف ۶۵۲۴ را مشخص سازد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت جهانی مس کوتاه خواهد بود و محدود به سطح مقاومت ۶۶۸۰ دلار/تن می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای امروز سیگنال قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن اندکی نامشخص و مبهم است زیرا هنوز قیمت در اطراف سطح حمایت ۱۹۱۹ دلار/تن در نوسان است.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج کاهشی ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) به ۱۸۸۵ قرار گرفته است.

چنانکه قیمت با قدرت به زیر این سطح حمایت برسد موجب تایید استمرار روند اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۹۶۹ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به سوی سطح ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) می شود.

در همین حال تا زمانیکه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۹۴۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نرسد نمی توان از استمرار حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۸۸۵ اطمینان یافت و به باور ما تمایل بازار بیشتر حرکت کاهشی قیمت را نشان می دهد.

با نگاهی به تصویر پایین، روند نزولی در موج نزولی c همچنان پایدار است و از این رو برای معاملات امروز شکسته شدن سطح ۱۹۱۹ فرصتهای فروش قابل توجهی برای آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۸۸۵ دلار/تن بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم