تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

بازارهای ارز همچنان در روندی نامشخص به حرکت خود ادامه می دهند و تمایلات بازار جریان مشخصی را دنبال نمی کند (برخلاف بازارهای کالا و سهام که در روند کاهشی قرار دارند) با این حال، در واکنش به رویدادهای خبری بازار، یورو و پوند در مقابل دلار در بین یک محدوده خنثی قرار گرفته اند.

حرکت نزولی یورو که روز گذشته تا سطح ۱٫۲۷۰۵ پیش رفته بود، در این سطح متوقف شد و دوباره قیمت از نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته (بر روی نرخ ۱٫۲۷۲۱) به نرخهای بالای ۱٫۲۸۰۰ افزایش یافت و در نزدیکی منطقه ۱٫۲۸۴۵ و ۱٫۲۸۵۰ فروشندگان قیمت را مجدد به نرخهای پایین ۱٫۲۸۰۰ می کشانند.

در حال حاضر اسپرد اوراق قرضه و CDS اندکی بهبود یافته و یورو توانسته اندکی تقویت شود اما همچنان بر این باوریم که با توجه به ادامه نگرانی ها در خصوص وضعیت اوراق قرضه اروپا ، حرکت اصلاحی یورو در نرخهای بالای ۱٫۲۸۴۰ متوقف خواهد شد مگر آنکه آمارهای اقتصادی آمریکا ضعیف اعلام شوند.

تمایلات فروش که همراستا با این خطوط تکنیکی است مانع ادامه حرکت اصلاحی خواهد شد و سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۲۸۵۰ ، ۱٫۲۸۸۰ ، ۱٫۲۸۹۰ ۱٫۲۹۰۰ قرار دارند.

سطوح فعلی چندان جذابیتی برای ورود به پوزیشن جدید ندارد اما هرگونه اصلاح قیمت به زیر سطح ۱٫۲۶۹۳ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) می تواند زمینه برای ورود به پوزیشن فروش را فراهم کند.

در صورت تشکیل حرکت صعودی، قیمت در سطوح ۱٫۲۸۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۶ اکتبر) ، ۱٫۲۸۵۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۳۹۹۵ – ۱٫۲۵۰۱) با سطوح مقاومت روبرو است و پس از آن نیز سطح مقاومت بعدی بر روی نرخهای ۱٫۲۸۸۷ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) و ۱٫۲۹۰۱ (بالاترین سطح روز ۲۳ سپتامبر) دیده می شود.

بطور کلی ترجیح می دهیم که در روند نزولی ۵ ماهه به معامله بپردازیم و تنها درصورتیکه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱٫۲۹۰۰ برسد، اقدام به گرفتن پوزیشن های خرید نماییم و به همین خاطر می بایست استاپ های مشخصی را تعیین کنیم.

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید پیش بینی می کنیم در حرکت نزولی، سطح حمایت بر روی نرخ ۸۴٫۳۹۲ قرار گیرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد و تنها در صورتیکه کندل روزانه پایین سطح ۸۴٫۳۹ بسته شود در روزهای آتی احتمال شروع فشارهای نزولی به سوی سطح ۸۲٫۱۵ وجود دارد.

اما اگر ایندکس دلار آمریکا قادر به عبور از حمایت ۸۴٫۳۹ نباشد، نفوذ قیمت به بالای خط روند می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد خریداران با هدف ۸۷٫۱۵ فراهم آورد.

مهمترین اخبار امروز در سشن آمریکا آمار مجوز ساختمان سازی(پیش بینی ۱٫۰۴ میلیون واحد) شروع خانه سازی (پیش بینی ۱٫۰۲ میلیون واحد) و تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان (پیش بینی ۸۴٫۳) است. مهمتر از همه آنکه امروز خانم یلن (ریس بانک فدرال رزرو) در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران سخنرانی خواهد کرد. بدین جهت، بازار توجه زیادی به سخنان وی خواهد داشت تا نشانه هایی از برنامه های آتی بانک مرکزی آمریکا داشته باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار