تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا همانطور که می بینید قیمت هنوز موفق نشده که از سطح مقاومت مهم ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی در سطح ۱۲۴۷ عبور کند و بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۲۵۵ و سپس خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی در نرخ ۱۲۶۰ می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال، حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) شروع شده در قالب یک موج اصلاحی صورت گرفته که هم اکنون به سه موج تقسیم شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که موج اول در قالب موج a در سطح ۱۲۳۳٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۰ اکتبر) به سقف خود رسید و موج دوم یعنی موج b در سطح ۱۲۲۱٫۶۷ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) کف قیمتی را تشکیل داده است.

موج سوم یا همان موج c هنوز نتوانسته که از سطح مقاومت ۱۲۴۷ با قدرت عبور کند و به خاطر همین نوسانات اخیر قیمت در درون یک الگوی مثلث شکل گرفته است که اگر به هر دلیلی کف این مثلث شکسته شود می تواند قیمت را به ۱۲۲۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) برساند و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها در صورتیکه قیمت بتواند سطح مقاومت ۱۲۴۷ را بشکند می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۲۵۵ و ۱۲۶۳ باشد.

برای امروز تا هنگامی که قیمت در بالای نرخ ۱۲۴۷ تثبیت نشود، نمی توان از تغییر روند قیمت اطمینان حاصل نمود. امروز از آنجایی خانم یلن سخنرانی خواهد داشت روز مهمی برای بازار جهانی اونس طلا خواهد بود و انتظار می رود، روند حرکت هفته آینده بازار با واکنش امروز بازار مشخص شود زیرا سخنرانی ایشان تا حد زیادی می تواند چشم انداز آتی اقتصادی در ایالات متحده را برای تحلیلگران مشخص کند. از این رو امروز روز پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت.

انتظار می رود با اعلام اخبار اقتصادی آمریکا و سخنرانی خانم یلن، اونس طلا واکنش مهمی را تجربه کند. با نگاهی به اخبار روز چهارشنبه و انتشار خبر ضعیف خرده فروشی و قیمت تولید کنندگان، می توان مشاهد کرد که آمار ضعیف اخیر، معامله گران و تحلیلگران را متقاعد به افزایش زودهنگام نرخ بهره بانکی آمریکا نکرده است و بدین ترتیب مطمئناً نرخ بهره بانکی آمریکا در نیمه اول سال آینده همچنان متوقف خواهد ماند.

انتظار می رود هیچگونه تغییری را شاهد نباشیم و موضع گیری امروز ریس بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی اعضای ذی نفوذ آن می تواند روند امروز قیمت جهانی اونس طلا را مشخص کند.

باز هم یادآوری می شود در حرکت صعودی تنها به شرط اینکه سطح مقاومت ۱۲۴۷ با قدرت شکسته شود، در چنین وضعیتی خریداران اونس طلا با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد در غیر این صورت با شکست قدرتمند ضلع پایینی الگوی مثلث قیمت به سطح ۱۲۲۸ می رسد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا