تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در آغاز هفته، تغییر خاصی در تحلیل اونس طلا نداریم؛ سطح مقاومت ۱۲۵۰ همچنان پایدار است و شکست این سطح فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید می تواند باشد.

از سوی دیگر، با توجه به نبود آمارهای اقتصادی قابل توجه در تقویم اقتصادی امروز، بازار فرصتی یافت تا وضعیت روند قیمت را بررسی نماید. عمده توجه بازار به شرایط اقتصادی جهانی و نگرانی های جدیدی که از بحران بدهی اروپا وجود دارد، خواهد بود.

برای قیمت جهانی اونس طلا در نمودار زیر مشخص است که قیمت با سطح حمایت ۱۲۳۳ و مقاومت ۱۲۴۹ مواجه است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت امروز بازار مشخص گردد.

در نمودار پایین ، این سطح حمایت ۱۲۳۳ بر روی خط فیبوناچی (۲۳٫۶ درصدی) واقع شده است و تنها در صورتیکه این سطح شکسته شود و به پایین سطح ۱۲۳۰ برسد می تواند منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۲۲۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود.

این در حالی است که اگر حرکت صعودی استمرار یابد و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۴۹ و ۱۲۵۰ تثبیت شود، می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۲۶۰ بود.

صندوق جهانی اسپایدر نیز به دلیل افزایش تقاضای معامله گران برای کالاهای مطمئن مدتی است که اقدام به خرید کرده است و میل و رغبت سرمایه گذاری این صندوق برای خرید کمی افزایش یافته است.

از منظر تحلیل فاندامنتال، در حالیکه امروز اخبار قابل توجهی در ایالات متحده منتشر نخواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به حرکت بازار سهام معطوف باشد.

بنابراین شکسته شدن روند خنثی که قیمت طی هفته گذشته بین ۱۲۳۳ و ۱۲۵۰ قرار داشت، به این معنی است که باید در انتظار یک حرکت جدّی بود. در هر صورت از آنجایی که قیمت در نزدیکی بالاترین سطح ۱ ماهه گذشته در نوسان است، با شکست سطح مقاومت اصلی ۱۲۵۰ در چنین وضعیتی خریداران با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا