تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت مهم ۸۴٫۸۱ دلار/بشکه قرار دارد، به سوی سطح ۸۱٫۷۰ اصلاح کند که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

چرخه پنج موجی قیمت که از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و موج افزایشی قیمت که از سطح ۷۹٫۷۸ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) مشاهده می فرمائید در موج چهارم (۴) صورت گرفته که روز پنجشنبه موفق به شکست مقاومت ۸۴٫۸۱ نگردید.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۹۲٫۹۶ (بالاترین سطح روز ۱ اکتبر) به ۷۹٫۷۸ تشکیل شده است.

به باور ما این موج (۴) به اتمام رسیده است و در موج بعدی (۵) معکوس خواهد شد که ممکن است این موج نزولی از سطح ۸۴٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۱۶ اکتبر) شروع شده باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این حرکت خنثی که بین سطوح ۸۲٫۸۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۸۱٫۸۱ قرار گرفته در درون یک الگوی مثلث شکل گرفته که می تواند از پایین این الگو خارج شود و این در حالی است که اگر سطح مقاومت ۸۴٫۸۱ با قدرت شکسته شود می بایست منتظر افزایش به سطح ۸۶٫۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باشیم و فرصت خوبی را برای خریداران فراهم خواهد آورد.

در غیر این صورت همانطور که در بالا اشاره کردیم می بایست منتظر اصلاح قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۸۱٫۷۰ دلار/بشکه باشیم که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی واقع شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز با توجه به آنکه نتوانسته از سطح مقاومت ۸۶٫۶۷ دلار/بشکه عبور کند، به سوی سطح ۸۲٫۸۷ کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C شکل گرفته که این موج از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) تشکیل شده است.

این موج کاهشی از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۷۷٫۷۰ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

به باور ما حرکت پنج موجی قیمت که از سطح ۹۹٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) شروع شده هنوز کامل نشده است زیرا موج آخر این چرخه از امواج الیوت یعنی موج ۵ هم اکنون در حال کاهش به سوی سطح ۸۲٫۸۷ می باشد.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۸۷٫۳۴ می بایست منتظر تقویت قیمت به سوی سطح ۹۰ باشیم.

از این رو تا زمانیکه قیمت نفت برنت در پایین سطح مقاومت ۸۶٫۶۷ تثبیت شده است می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۸۲٫۸۷ دلار/بشکه یا حتی پایین تر تلقی شود که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت