تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

با آغاز هفته جدید پیش بینی می شود، نوسانات بازار همچنان ادامه یابد و اخبار متعددی نیز که در این هفته شاهد اعلام آنها خواهیم بود، به جریان افت و خیز بازار کمک کند. بیشترین توجه، همچنان بر نگرانی های اخیر بازار از کاهش رشد اقتصاد جهانی متمرکز خواهد بود.

نوسانات قیمت این زوج ارز در روندی خنثی ادامه دارد و در روز جمعه دیدیم که حرکت صعودی قیمت به نزدیکی نرخ ۱٫۲۸۴۰ پایدار نماند با این حال، قیمت در روند خنثی مابین نرخهای ۱٫۲۷۰۰ و ۱٫۲۸۵۰ که هفته گذشته بدان اشاره کردیم، تثبیت شده است.

هنوز هم احتمال شکسته شدن قیمت در سطوح پایین وجود دارد و منطقه ۱٫۲۷۳۵ – ۱٫۲۷۳۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) به عنوان حمایت اولیه این زوج عمل خواهد کرد و سپس ۱٫۲۷۲۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۲۷۱۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) قرار دارند که برای امروز برخی از سفارشات خرید یورو در این حوالی وجود دارند و حمایت اصلی نیز بر روی ۱٫۲۷۰۵ (پایین ترین سطح ۱۶ اکتبر) تشکیل شده است.

تحولات تکنیکی برای فروشندگان یورو خوشبینانه به نظر می رسد زیرا اندیکاتور روزانه RSI و استوکستیک سیگنال فروش صادر کرده اند و چنانچه برای امروز قیمت به پایین سطح ۱٫۲۷۲۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) برسد، حد استاپ پوزیشن فروش میان مدت را از سطح ۱٫۲۹۰۰ به نرخهای پایین تغییر خواهیم داد.

برای امروز سطوح مقاومت بسیاری در نرخهای بالای ۱٫۲۸۰۰ دیده می شود و سفارشات فروش یورو به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۲۸۳۰ ، ۱٫۲۸۵۰ ، ۱٫۲۸۸۰ ، ۱٫۲۸۹۰ و ۱٫۲۹۰۰ (استاپ بالای آن) چیده شده اند.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز همچنین امروز اعلام شد که بانک مرکزی اروپا (ECB) در راستای احیای وضعیت اقتصادی اروپا اقدام به خرید اوراق قرضه پوشش دار کرده است و  امروز در ایالات متحده آمارهای اقتصادی خاصی منتشر نمی شود و از این رو، توجه بازار عمدتاً به اخبار جریان ریسک پذیری و ریسک گریزی است.

بانک مرکزی آلمان امروز گفت که اقتصاد این کشور – بزرگترین اقتصاد در منطقه یورو – با آینده خطرناکی نزدیک به رکود اقتصادی مواجه است و پیش بینی کم یا بدون رشد اقتصادی در نیمه دوم سال را اعلام نمود.

ارزیابی ضعیف بانک مرکزی آلمان نشان می دهد که اقتصاد این کشور ضعیف باقی خواهند ماند و از سوی دیگر شاخص قیمت تولید کنندگان آلمان برای چهاردهمین ماه متوالی کاهش یافت که نشاندهنده تشدید تورم منفی (disinflation) می باشد که سرمایه گذاران و سیاستگذاران پولی اروپا را نگران کرده است که این امر تا زمانیکه در هفته جاری یورو در پایین سطح مقاومت اصلی ۱٫۲۹ قرار دارد، دلیلی جز تضعیف یورو و آینده رو به ضعف اقتصاد منطقه اتحادیه اروپا ندارد.

*******************

در زوج ارز دلار- ین ژاپن برای امروز پس از آنکه تلاشهای این زوج ارز برای تثبیت بالای سطوح مقاومت ۱۰۷٫۴۰ و ۱۰۷٫۵۰ ناکام ماند، در بازار اروپا با ریزش شاخصهای سهام، شاهد شروع حرکت نزولی به پایین سطح ۱۰۷٫۰۰ بودیم که منجر به سقوط تا نرخهای پایین ۱۰۶٫۸۰ گردیده است.

این حرکت، پیش بینی برای ادامه حرکت نزولی در میان مدت را دو چندان کرده است و اکنون باید در تدارک زمینه هایی برای حرکت نزولی باشیم اما برخی از سفارشات خرید به ترتیب در ۱۰۶٫۷۰ ، ۱۰۶٫۶۵ و ۱۰۶٫۵۰ وجود دارند.

اگر این سطوح شکسته شود، هدف بعدی، رسیدن قیمت به نرخ ۱۰۵٫۳۷ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) و بدنبال آن، سطوح ۱۰۵٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) و ۱۰۵٫۰۰ خواهد بود. برای امروز سفارشات فروش نیز به ترتیب در ۱۰۷٫۵۰ ، ۱۰۷٫۷۰ ، ۱۰۷٫۸۰ و ۱۰۸٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن برای امروز پس از آنکه تلاشهای این زوج ارز برای تثبیت بالای سطوح مقاومت ۱۰۷٫۴۰ و ۱۰۷٫۵۰ ناکام ماند، در بازار اروپا با ریزش شاخصهای سهام، شاهد شروع حرکت نزولی به پایین سطح ۱۰۷٫۰۰ بودیم که منجر به سقوط تا نرخهای پایین ۱۰۶٫۸۰ گردیده است.

این حرکت، پیش بینی برای ادامه حرکت نزولی در میان مدت را دو چندان کرده است و اکنون باید در تدارک زمینه هایی برای حرکت نزولی باشیم اما برخی از سفارشات خرید به ترتیب در ۱۰۶٫۷۰ ، ۱۰۶٫۶۵ و ۱۰۶٫۵۰ وجود دارند و اگر این سطوح شکسته شود، هدف بعدی، رسیدن قیمت به نرخ ۱۰۵٫۳۷ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) و بدنبال آن، سطوح ۱۰۵٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر) و ۱۰۵٫۰۰ خواهد بود. برای امروز سفارشات فروش نیز به ترتیب در ۱۰۷٫۵۰ ، ۱۰۷٫۷۰ ، ۱۰۷٫۸۰ و ۱۰۸٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز به باور ما حرکت اصلی کماکان نزولی است و از این رو می توان در نرخهای بالا یعنی به ترتیب سطوح ۱۳۷٫۰۰ ، ۱۳۷٫۱۰ ، ۱۳۷٫۴۰ و ۱۳۷٫۵۰ اقدام به فروش کرد و حد سود را به ترتیب در ۱۳۶٫۳۰ و ۱۳۶٫۰۰ تعیین کرد زیرا برای امروز این سطوح حمایت قیمت این زوج ارز هستند.

********************

در نمودار زوج ارز دلار – فرانک سویس نیز همانطور که مشاهده می کنید خط تنکان سن به زیر خط کیجون سن رسیده که خود همین در اواخر هفته گذشته سیگنال فروش صادر کرد. برای امروز سطح مقاومت اولیه قیمت بر روی ۰٫۹۴۸۰ (خط تنکان سن) و سپس ۰٫۹۴۹۰ الی ۰٫۹۵۰۰ وجود دارند.

برای امروز مقداری از سفارشات خرید به ترتیب در منطقه نزدیکی ۰٫۹۴۱۰ و ۰٫۹۴۰۰ قرار دارند و این احتمال نیز می رود که این هفته قیمت در صورت شکسته شدن سطوح ۰٫۹۴۰۰ و ۰٫۹۳۶۰ به سوی سطح ۰٫۹۲۴۷ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) برسد اما اگر قیمت این زوج در هفته جاری قادر به تثبیت قیمت در بالای سطح ۰٫۹۵۰۰ گردید، این سناریوی نزولی به سطح ۰٫۹۲۴۷ با چالش مواجه خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس