تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در معاملات روز گذشته ، قیمت جهانی اونس طلا هر چند نه چندان شدید تضعیف شد که دلیل آن هم اتخاذ تدابیر ویژه هند برای محدود کردن واردات طلا می باشد که موجب برخی نگرانی ها از کاهش تقاضای خرید این کشور شده است و به همین خاطر دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم شاهد کاهش قیمت اونس طلا از سطح ۱۴۱۵ به زیر ۱۴۰۰ بودیم.

همانطور که می دانیم هند بزرگترین بازار طلای جهان است و برای مهار کسری بودجه خود در تلاش است که اقدامات جدیدی را برای کاهش واردات طلا از سوی بانک های این کشور اجرا کند. کسری تجاری هند در سه ماه پایانی سال گذشته به بیش از ۳۲ میلیارد دلار رسیده است که بخش زیادی از آن ناشی از واردات طلا بوده است .

در هر صورت از ابتدای هفته تا کنون شاهد موج قابل توجهی نبودیم و این نشاندهنده انتظار بازار برای جلسه بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و وضعیت بازار کار آمریکا در روز جمعه است و هنوز هم این امکان وجود دارد تا زمانیکه حرکت جدیدی آغاز شود ، انتظار می رود قیمت اونس طلا مابین نرخهای ۱۳۸۴ و ۱۴۲۱ در نوسان خنثی بماند.

از آنجایی که طبق قانون اول نیوتون هر تغییری در وضعیت حرکت نیازمند انرژی لازم است ، می بایست تا آن زمان منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۱۳۸۴ یا ۱۴۲۱ باشیم. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد .

از این رو، می توان با صعود قیمت ، در بالای نرخ ۱۴۲۱ اقدام به خرید و در زیر نرخ ۱۳۸۴ اقدام به فروش نمود. اگر قیمت از محدوده این روند خنثی خارج شود، در حرکت صعودی ، شکست سطح ۱۴۲۱ زمینه ساز صعود به ۱۴۳۱ و شکست سطح ۱۳۸۴ زمینه ساز کاهش به سوی ۱۳۷۴ خواهد بود.

سکوت دیروز و امروز بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند ، در آینده نه چندان دور را تقویت می کند و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن هستیم

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا