تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همانطور که اشاره کردیم در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن ، پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز همچنان به سطح ۶۵۳۰ دلار/تن کاهش یابد زیرا حرکت اصلاحی که قبلا از این سطح شروع شده بود تکمیل گردیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال ، این حرکت اصلاحی قیمت مس صرفا به خاطر برخورد قیمت به سطح حمایت ۶۵۲۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) از موج نزولی (c) شکل گرفته بود که این موج نزولی از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) تشکیل شده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است به باور ما قیمت جهانی مس دیرو یا زود در این موج تا سطح ۶۴۴۴ سقوط خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی وجود دارد.

در نمودار زیر همچنین می بینیم که قیمت در این حرکت برگشتی خود نتوانسته که از سطح مقاومت ۶۶۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) عبور کند و این عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت خود بیانگر ناتوانی قیمت در استمرار این موج اصلاحی است که می تواند باعث از سرگیری روند نزولی قیمت جهانی مس در موج (c) شود.

لازم به ذکر است که برای استمرار حرکت صعودی، می بایست شاهد عبور قیمت جهانی مس از سطح مقاومت ۶۶۵۳ باشیم که در ادامه این حرکت نیز قیمت مس با سطوح مقاومتی بر روی نرخهای ۶۶۹۹ و ۶۸۲۲ دلار/تن مواجه است که این سطوح در نمودار زیر مشخص گردیده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته معتبر است و پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن پس از یک حرکت اصلاحی جزئی به سطح ۱۹۶۰ دلار/تن به حوالی سطح ۲۰۰۲ افزایش یابد.

طبق تحلیل تکنیکال، بررسی امواج الیوت نشان دهنده از سرگیری روند افزایشی در موج c می باشد که این موج از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) تشکیل شده است. در چارت پایین ملاحظه می فرمائید که این موج از پنج موج ساخته شده است و تا کنون فقط سه موج آن تکمیل شده است.

در نمودار پایین همچنین دیده می شود که موج چهارم آن یعنی موج ۴ به احتمال زیاد در حوالی سطح ۱۹۶۰ (کف تونل افزایشی) به پایان خواهد رسید و سپس می بایست منتظر موج پنجم یعنی موج ۵ باشیم.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال ، این موج یعنی موج ۵ می تواند قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را به سوی سطح ۲۰۰۲ هدایت کند که این سطح از نظر بررسی سطوح فیبوناچی محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۲۱۱۸ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) به ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) می باشد.

از این رو برای امروز پس از انجام یک حرکت اصلاحی جزئی، افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۰۲ دلار/تن را پیش بینی می کنیم که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم