تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نگرانی ها از سرنوشت رشد اقتصاد جهانی پس از آنکه دیروز اعلام شد رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال به کمترین میزان خود از سال ۲۰۰۹ به این سو رسیده است همچنان قیمت اونس طلا را در نزدیکی بالاترین سطح ۱ ماهه گذشته قرار داده است.

تقاضا برای خرید دارایی های مطمئن و امن مانند اونس طلا همچنان مورد توجه است و این قدرت نسبی اونس طلا در واقع منعکس کننده ادامه نگرانی ها از عدم قطعیت در خصوص روند رشد اقتصاد جهانی است.

در این چند هفته گذشته شاهد بودیم که اونس طلا و سایر فلزات کمی اشباع از فروش شده بودند به عنوان مثال برای اونس طلا منطقه روانی ۱۲۰۰ تا ۱۱۸۰ کاملا سطح حمایت مستحکمی در میان مدت است.

همچنین دیدیم که این ماه با ورود خریداران چینی به بازار، قیمت اونس طلا تا سطح ۱۲۵۵ افزایش داشته بطوریکه در این ماه بیش از ۳ درصد رشد داشته این در حالی بود که قیمت اونس طلا قبلا در ماه سپتامبر به خاطر صعود چشمگیر شاخص دلار به میزان ۶ درصد کاهش یافته بود که این بیشترین کاهش ماهیانه از ژوئن ۲۰۱۳ به این سو محسوب می شود.

فعلا خرید فیزیکی هندی ها به خاطر جشنواره دیوالی در روز چهارشنبه بیشتر شده اما ممکن است در روزهای بعد با کمتر شدن تقاضای خرید فیزیکی آسیایی قیمت نیز تحت فشار قرار گیرد.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار قیمت اونس طلا همچنان در الگوی مثلث تشکیل شده قرار دارد و چنانچه بتواند از سطح ۱۲۵۵ عبور کند همانطور که روز گذشته اشاره کردیم در موج افزایشی (E) هدفی در محدوده ۱۲۶۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۲۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نمایان می سازد که این سطوح در راستای افزایش قیمت به سوی سقف الگوی مثلث قابل توجیح است.

در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت قیمت اونس طلا به ترتیب در نرخهای ۱۲۴۱ ، ۱۲۳۸ و ۱۲۳۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارند و با توجه به نبود شاخص اقتصادی مهم در امروز سرنوشت بازار اونس طلا را وضعیت بورسهای بین المللی روشن می کند.

فقط امروز شاخص بهای مصرف کنندگان (CPI) آمریکا نیز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد که اگر اختلاف زیادی با حد انتظارات بازار داشته باشد بر اونس طلا تاثیر خاص خود را خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا