تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای مشخص شدن حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۸۱٫۷۰ و ۸۲٫۸۹ دلار/بشکه است با قدرت شکسته شود.

چشم انداز کوتاه مدت نفت خام فعلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۸۲٫۸۹ و سطح حمایت ۸۱٫۷۰ با قدرت شکسته نشده اند و هر چند دیروز قیمت هم به بالای ۸۲٫۸۹ و هم به پایین ۸۱٫۷۰ رسید ولی نتوانست با یک کندل ۲ ساعته بالا یا پایین اعداد فوق بسته شود و به همین خاطر قیمت هنوز در روندی خنثی در جریان است.

امروز بازار در انتظار شروع سشن آمریکا خواهد بود که آمار موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا اعلام می شود. کاهش رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور ، اعلام رشد ضعیف چین در سه ماهه سوم سال، قیمت پایین کالاهای استراتژیک و آشفتگی بازارهای مالی از عواملی است که احیای رشد اقتصاد جهانی را با مشکل همراه ساخته است.

برای امروز، انتظار ادامه نوسانات بازار و استمرار شرایط عدم اطمینان را داریم. بار دیگر، عمده توجه معامله گران نفت به بازارهای سهام و خبرهای جاری مخصوصا آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران است و پیش بینی می شود موجودی ذخایر نفتی آمریکا از رقم قبلی ۸٫۹+ میلیون بشکه به ۲٫۸+ میلیون بشکه تقلیل یابد.

به نظر می رسد نفت خام سبک آمریکا لااقل تا پیش از خبر امروز نتواند از سطوح ۸۲٫۸۹ یا ۸۱٫۷۰ بگذرد. در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح ۸۱٫۴۰ برسد احتمال سقوط قیمت به سطوح ۸۰٫۷۶ و سپس ۷۹٫۷۸ (پایین ترین سطح ۱۶ اکتبر) بوجود خواهد آمد این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۸۳٫۴۰ موجب افزایش به ترتیب به سطوح ۸۴٫۰۰ ، ۸۴٫۴۵ الی ۸۴٫۸۱ می شود.

بنابراین برای امروز انتظار می رود قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی خنثی بین ۸۱٫۷۰ و ۸۲٫۸۹ دلار/بشکه به حرکت خود ادامه دهد تا در واکنش به خبرهای جاری یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

چشم انداز حرکت نفت برنت دریای شمال در بازار لندن همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید خنثی و بین محدوده ۸۲٫۸۷ و ۸۶٫۶۷ دلار/بشکه است و تا هنگامی که یکی از این دو سطوح با قدرت شکسته نشود، روند خنثی ادامه دار خواهد بود.

برای تایید شکست مقاومت ۸۶٫۶۷ می بایست حتما قیمت به بالای سطح ۸۸ برسد تا مطمئن شویم این سطح شکسته شده است که آن وقت می تواند موجب افزایش تا محدوده ۹۰ و پس از آن ۹۲٫۲۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۸۲٫۸۷ منجر به سقوط قیمت به سطح ۷۷٫۷۰ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

امروز مهمترین خبر بازار نفت گزارش اداره اطلاعات انرژی وابسته به وزارت انرژی آمریکا است که ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد و پیش بینی می شود که موجودی ذخایر نفت خام آمریکا نسبت به رقم قبلی کاهش داشته باشد.

برای امروز سرنوشت قیمت نفت برنت دریای شمال را یکی خبر امروز موجودی ذخایر نفتی و دیگری وضعیت بورسهای بین المللی روشن می کند.

بنابراین امروز، علاوه بر انتشار اخبار مهم اقتصادی و ادامه نوسانات، باز هم توجه بازار به تحولات بازارها سهام معطوف خواهد بود. از این رو بازار در حال حاضر، بیشتر در روندی خنثی قرار دارد و برای تعیین جهت، به تحولات بازارهای سهام توجه دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت