تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

 یورو پس از اخبار منفی از اروپا به پایین ترین سطح ۱ هفته گذشته سقوط کرد و این در حالی است که کاهش ارزش این ارز بیش از آنکه به وقایع بنیادین مثبت از اقتصاد آمریکا مربوط باشد از حوادث تلخ اقتصاد اروپا نشات می گیرد .

امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به احتمال زیاد ۱۱ بانک اروپایی در آزمون فشار (استرس تست) بانک مرکزی اروپا شکست خواهند خود. این بانکها شامل سه بانک یونانی، سه بانک وام دهنده ایتالیایی، دو بانک اتریشی و یک بانک از کشورهای قبرس، بلژیک و پرتغال می باشند.

سیستم بانکی اروپا در روز یکشنبه تحت بررسی تست استرس قرار خواهد گرفت. سیاست بانک مرکزی اروپا در خصوص آزمون استرس بانکی، ارزیابی بانکها بر اساس کشور خود و با معیارهای نرخ بهره و بحران اوراق قرضه است.

انتشار این خبر، فعلا منجر به کاهش ارزش یورو شده است زیرا نتایج اولین آزمون استرس بانکی ممکن است تاثیر منفی بر یورو داشته باشد و در صورت تثبیت کندل استیک روزانه در پایین سطوح حمایت ۱٫۲۶۳۸ و ۱٫۲۶۲۴ (پایین ترین سطوح ۱۵ اکتبر) روند نزولی یورو قابل تایید خواهد بود.

برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در چندین مرحله نزدیکی ۱٫۲۷۴۰ ، ۱٫۲۷۵۰ ، ۱٫۲۷۷۰ ، ۱٫۲۷۸۵ ، ۱٫۲۷۹۰ و ۱٫۲۸۰۰ قرار دارند و احتمال سقوط مجدد به سوی حمایتهای ۱٫۲۶۶۰ ، ۱٫۲۶۴۰ و ۱٫۲۶۳۵ وجود دارد و شکسته شدن آن، می تواند با توجه به تحولات اخیر در اروپا به استمرار سقوط یورو تا نرخهای پایین ۱٫۲۶۰۰ و ۱٫۲۵۸۰ بیانجامد.

در خبری دیگر برای پوند، صورت جلسه نشست پیشین اعضای بانک مرکزی انگلستان (BoE) امروز اعلام شد و نتیجه آرا  ۷ در برابر دو بود. به عبارتی در برابر ۷ نفری که رای به ثبات نرخ بهره دادند تنها دو نفر به افزایش نرخ بهره رای دادند.

این مسئله هر چند در حد انتظارات بازار بود اما انتظار می رفت تا اعضای بیشتری به افزایش نرخ بهره رای داده باشند و این آرا نشان داد اعضای بانک مرکزی انگلستان آنقدرها که فعالان بازار می اندیشند عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارند و کاهش پوند نتیجی منطقی آن بود.

در زوج دلار آمریکا – ین ژاپن همانطور که در نمودار زیر مشخص است هفته گذشته تا سطح ۱۰۵٫۲۰ سقوط کرده بود که این سطح در نزدیکی سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه می باشد تا اینکه روز دوشنبه به منطقه ۱۰۷٫۵۰ بازگشت.

از منظر ایچیکومو نیز تنکان سن و کیجون سن روند نزولی به خود گرفته اند و خط تنکان سن توانسته به زیر خط کیجون سن (۱۰۷٫۶۴) قرار گیرد که همگی سیگنال فروش صادر کرده اند که در این صورت، در روزهای آینده احتمال فرود بیشتر تا نرخ ۱۰۵٫۹۰ (سقف ابر ایچیکوی روزانه) و سپس ۱۰۵٫۵۱ (پایین ترین نرخ ۱۶ اکتبر) و سپس ۱۰۴٫۵۲ بوجود خواهد آمد و حد استاپ فروشندگان بر روی نرخ ۱۰۷٫۷۵ قرار دارد.

امید زیادی به ادامه صعود این زوج ارز وجود ندارد و وضعیت عمومی سفارشات روزانه نشان می دهد که دستورات فروش معامله گران حرفه ای این بازار به ترتیب بر روی ۱۰۷٫۲۰ ، ۱۰۷٫۳۰ و ۱۰۷٫۵۰ چیده شده اند.

برخی از سفارشات خرید نیز به ترتیب در چندین مرحله ۱۰۶٫۸۰ ، ۱۰۶٫۷۵ ، ۱۰۶٫۶۰ ، ۱۰۶٫۵۰ ، ۱۰۶٫۲۰ و ۱۰۶٫۰۰ وجود دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز در سطوح ۱۳۵٫۵۰ و ۱۳۵٫۲۵ الی ۱۳۵٫۲۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید و به ترتیب در سطوح ۱۳۶٫۳۵ ، ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۷۰ ، ۱۳۶٫۸۰ و ۱۳۷٫۰۰ فرصتهای برای فروش دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن