تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت آن در اطراف سطح ۱۲۴۱ با حمایت روبرو شده است که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده می باشد و برای امروز تا زمانیکه بالای سطوح حمایت ۱۲۲۷ و ۱۲۲۳ قرار دارد، ممکن است دوباره به سوی سطح ۱۲۵۰ برگردد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطوح حمایت در نمودار زیر به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ و ۵۰ درصدی از موج افزایشی می باشد که این موج از سطح ۱۲۰۴٫۶۲ (پایین ترین سطح روز ۸ اکتبر) شروع شده است.

این موج افزایشی فعلا در اطراف سطح مقاومت ۱۲۵۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) متوقف شده است و این سطح مقاومت فعلا منجر به اصلاح ملایم قیمت به سوی سطح ۱۲۳۶ و ۱۲۳۲ گردیده است که به باور ما فعلا نمی تواند باعث از سرگیری روند نزولی شدید قیمت گردد مگر آنکه سطح حمایت ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) با قدرت شکسته شود.

از این رو به احتمال زیاد دوباره شاهد برگشت قیمت به سطح ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) خواهیم بود و حتی کاهش بیشتر قیمت محدود به سطح حمایت ۱۲۲۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۲۳۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد و از نظر تحلیل تکنیکالی پایین تر از این سطوح فعلا مورد توجه ما نیست.

هنوز هم نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی وجود دارد که همین مسئله قیمت اونس طلا را بالای سطوح حمایت مهم ۱۲۲۷ و ۱۲۲۳ قرار داده است.

اما به خاطر افزایش شاخص دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی و فروش طلا توسط صندوق اسپایدر ، اونس طلا مقداری از شتاب افزایش خود را از دست داده است و قیمت در زیر سطح مقاومت اولیه ۱۲۴۷ (خط میانگین متحرک ۵۰ روزه گذشته) تثبیت شده است و از بالا تنها شکست سطح مقاومت ۱۲۵۵ موجب افزایش به سطح ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود.

ذخایر طلا در صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) که تمایلات بازار جهانی اونس طلا را نشان می دهد با ۰٫۳ درصد کاهش به ۷۴۹٫۸۷ تن رسیده که پایین ترین میزان ذخایر طلای این صندوق از سال اواخر سال ۲۰۰۸ به این سو می باشد.

لازم به ذکر است که امروز، در ایالات متحده امروز تنها خبر تعداد مدعیان اولیه بیکاری هفته (پیش بینی ۲۶۹۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۶۴۰۰۰) در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا