تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

طی معاملات روز گذشته بیشتر نوسانات بازار با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی همراه بوده که عمده دلیل آن، افت ارزش سهام در بازارهای جهانی و فروش نفت بود که دوباره به فروش آن منجر شد.

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دیر یا زود بتواند سطح حمایت ۷۹٫۹۵ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۷۷٫۶۰ سقوط کند که این هدف را بررسی شمارش امواج الیوت و قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید که این موج نزولی (۵)  آخرین موج از موج بزرگ نزولی C می باشد که از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) شروع شده است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که هدف این موج در حوالی سطح ۷۷٫۶۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارد.

سطح حمایت قیمتی که بر روی ۷۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قرار دارد موقتا مانع از استمرار موج نزولی C شده است که همین به اصلاح ضعیف قیمت انجامیده است که به باور ما این اصلاح دوام چندانی نخواهد داشت.

به باور ما این موج نزولی C دیر یا زود می تواند از این سطح حمایت ۷۹٫۹۵ با قدرت عبور کند و تا سطح ۷۷٫۶۰ سقوط کند و این موج پتانسیل لازم برای کاهش تا سطح ۷۷٫۶۰ را در اختیار دارد، این موضوع می تواند روند کاهشی نفت خام سبک آمریکا را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

بطور کلی، تغییرات قیمت در بازار نفت عمدتاً تحت تاثیر نوسانات سایر بازارهای سرمایه است و با برجسته شدن یکی از این بازارها، تغییرات قیمت بازار نفت نیز بر مبنای آن صورت می گیرد.

افزایش چشمگیر موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا (۷٫۱+میلیون بشکه) که دیروز شاهد بودیم نیز می تواند فشار های وارده بر قیمت نفت را همچنان بیشتر سازد و باز هم فروشندگان را به سوی آن جلب کند.

بنابراین ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت خام و برنت دریای شمال ادامه دار پیش بینی می کنیم. انتظار می رود در صورت شروع حرکت اصلاحی، قیمت در نرخهای ۸۲٫۸۲ و ۸۳٫۲۳ و سپس ۸۴٫۲۱ دلار/بشکه با سطوح مقاومت روبرو شود از این رو، ترجیح می دهیم در انتظار حرکت اصلاحی و سپس کاهش قیمت بمانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال کاملا مشخص است که قیمت در موج نزولی ۵ قرار گرفته است و برای امروز براحتی می تواند در این موج نزولی تا سطح ۸۲٫۸۷ دلار/بشکه سقوط کند.

این موج یکی از امواجی است که در موج بزرگ نزولی C تشکیل شده است و این موج از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) آغاز شده است.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج می تواند حتی تا سطح ۷۷٫۷۰ سقوط کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

در نمودار زیر دیده می شود که سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۸۲٫۸۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) موقتا مانع از استمرار موج نزولی ۵ شده است و به اصلاح اندک قیمت در موج ۴ انجامید که این موج نتوانست خود را در بالای سطح مقاومت ۸۶٫۶۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تثبیت کند.

از این رو به باور موج نزولی قیمت که از سطح ۸۷٫۳۴ (بالاترین سطح روز ۱۷ اکتبر) شروع شده در راستای همان موج نزولی بزرگ C می باشد که می تواند هدفی در حدود ۷۷٫۷۰ را مشخص سازد.

بنابراین، همانند نفت خام سبک آمریکا همچنان روند حرکت نفت برنت دریای شمال را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت به ترتیب تا سطوح ۸۲٫۸۷ و سپس ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه نیز ادامه داشته باشد که در نمودار زیر این اهداف را مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت