تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

حرکت نزولی یورو همچنان ادامه دارد و امروز به پایین ترین سطوح ۲ هفته گذشته سقوط کرد و هر چند پس از آنکه امروز آمار کسب و کار منطقه اروپا رشد غیر منتظره ای را در ماه اکتبر نشان داد اما برای امروز فرصتهای جدید فروش یورو در سطوح ۱٫۲۶۸۰ – ۱٫۲۶۸۵ و ۱٫۲۷۰۰ سپس ۱٫۲۷۲۵- ۱٫۲۷۳۰ ایجاد گردیده است.

تحولات اروپا و ادامه نگرانی ها از وضعیت سیستم بانکی اروپا نیز بر فشارهای این زوج افزوده است. همچنین، هدف حرکت نزولی که قبلا تاکید کردیم، کاهش قیمت این زوج ارز به سطوح ۱٫۲۶۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱۰ اکتبر) و ۱٫۲۵۸۳ (پایین ترین سطح روز ۷ اکتبر) است .

برای امروز بهتر است از حوالی ۱٫۲۶۸۰ به صورت پلکانی تا سطوح ۱٫۲۶۸۵ ، ۱٫۲۷۰۰ و مرحله آخر در منطقه نزدیکی ۱٫۲۷۲۵ – ۱٫۲۷۳۰ وارد فروش یورو شد و در حوالی سطح ۱٫۲۶۰۰ برای بستن پوزیشن ها و کسب سود اقدام کرد.

در حرکت اصلاحی، سطح مقاومت اولیه بر روی ۱٫۲۶۹۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۲۷۲۵ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) قرار دارد و پس از آن سطح مقاومت بعدی نرخ ۱٫۲۷۳۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) است.

چنانچه قیمت یورو با یک کندل روزانه پایین سطح ۱٫۲۶۰۰ بسته شود فرصت مناسبی برای شروع حرکت کاهشی به سوی سطح ۱٫۲۵۰۴ (پایین ترین سطح روز ۳ اکتبر) بدست خواهد آورد.

نگرانی ها در مورد سلامت بخش بانکی اروپا همچنان بر دوش یورو سنگینی می کند و این نگرانی ها پس از آنکه دیروز اعلام شد حداقل ۱۱ بانک وام دهنده اروپایی در اجرای آزمون فشار (استرس تست) توسط بانک مرکزی اروپا شکست خورده اند، عمیق تر شده است. قرار است که بانک مرکزی اروپا (ECB) نتایج آزمون استرس برای ۱۳۰ بانک اروپایی را در روز یکشنبه منتشر کند.

بنابراین بدلیل اختلاف نرخ بهره اروپا با آمریکا پیش بینی ما استمرار روند کاهشی یورو است و این عامل بیشتر به خاطر انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره توسط بانک فدرال رزرو آمریکا است این در حالی است که بانک مرکزی اروپا در سال آینده در راستای گسترش سیاست های انبساطی خود اقدام به خرید دارایی ها از جمله خرید اوراق قرضه دولتی خواهد کرد.

به همین خاطر یورو در کل از ابتدای هفته با کاهش مواجه بوده است و این حرکت پس از آنکه بانک مرکزی اروپا اعلام نمود که در اندیشه خرید اوراق قرضه شرکت های بزرگ در بازار ثانویه است و در این مورد به زودی تا ماه دسامبر تصمیم گیری خواهد کرد اتفاق افتاد. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت کاهشی یورو برای بازگشت به محدوده های پایین ۱٫۲۶۰۰ و ۱٫۲۵۸۰ بیانجامد.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو