تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان این انتظار را داریم که قیمت آن دوباره به سطح ۷۹٫۷۸ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) نزدیک شود که اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای سقوط بیشتر تا کف این کانال یعنی حدود سطح ۷۸ فراهم خواهد کرد.

بررسی دوباره امواج الیوت بیانگر آن است حرکت اصلاحی قیمت که قبلا از سطح ۷۹٫۷۸ آغاز شده صرفا به خاطر تکمیل چرخه سه موجی می باشد که این چرخه از امواج الیوت قبلا از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) ایجاد شده بود.

با در نظر گرفتن این موضوع که این حرکت برگشتی ممکن است در سه موج دیگر یعنی در قالب موجهای a , b , c تقسیم شود ، قویا این احتمال وجود دارد که این حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۷۹٫۷۸ به اتمام رسیده است و از هم اکنون می بایست منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت در کانال نزولی کوچکی باشیم که در نمودار زیر ساخته شده و ضلع پایینی این کانال نزولی هدفی در حدود ۷۸ را به ما نشان می دهد.

بررسی دقیق تر سطوح فیبوناچی از سطح ۹۱٫۷۹ (بالاترین سطح روز ۳ اکتبر) به ۷۹٫۷۸ سطح مقاومت قیمت را بر روی نرخ ۸۲٫۶۱ یعنی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی نشان می دهد و در حرکت صعودی تنها در صورتیکه قیمت بتواند از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند می توان به انتظار افزایش به سطح ۸۴٫۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بود.

با این حال در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی نفت خام سبک آمریکا را در نمودار زیر پیش بینی می کنیم و احتمال نزدیک شدن قیمت به سطح ۷۹٫۷۸ و کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۷۸ همچنان وجود دارد مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۸۲٫۶۱ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان هدفی که دیروز بدان اشاره کردیم یعنی سطح ۸۲٫۸۷ دلار/بشکه به قوت خود باقی است که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج کاهشی C قرار گرفته که این موج قبلا از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) آغاز گردیده است.

قویا پیش بینی می شود که این موج قیمت نفت برنت را تا حدود سطح ۷۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین تر بیاورد اما موقتا این موج در اطراف سطح حمایت ۸۲٫۸۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) متوقف شده است.

حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت بوجود آمده صرفا در جهت تکمیل موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۹۹٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) شکل گرفته است.

علیرغم اینکه این موج کمی گسترش یافته اما به نظر می رسد که این موج در اطراف سطح مقاومت ۸۶٫۶۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تکمیل شده است و بعد از آن انتظار داریم که این موج کاملا در موج ۵ معکوس شود و فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم کند.

در حرکت صعودی تنها در صورت شکسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۸۷٫۳۴ و تثبیت حداقل ۲ ساعته بالای آن می بایست در فرضیه معاملاتی نزولی تجدید نظر کرد با این حال همانطور که در این چند روز گذشته بدان اشاره کردیم روند نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال کماکان پابرجاست و از نظر تکنیکی، احتمال شروع حرکت نزولی به ترتیب به سطوح ۸۲٫۸۷ و ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت