تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن با توجه به آنکه قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۶۷۱۲ دلار/تن نشد ، پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۶۶۴۳ را لمس کند.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۶۸۲۵ (بالاترین سطح روز ۱۴ اکتبر) به ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) تشکیل شده است.

این برای بار دوم است که قیمت مس به این سطح مقاومت حمله کرده که در هر دو بار ناموفق ظاهر شده است که این به معنای کامل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۶۵۳۰ می باشد.

همچنین در نمودار پایین می بینیم که قیمت سطح حمایت ۶۶۷۸ که بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار داشت را شکسته است و حمایت بعدی قیمت بر روی ۶۶۴۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است که به احتمال زیاد تا این سطح کاهش خواهد یافت.

در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت همچنان در سطح ۶۷۱۲ واقع شده است که تنها به شرط شکست آن باعث رشد قیمت به سطح ۶۷۵۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد.

در هر صورت برای معاملات امروز از آنجایی که قیمت قادر به تثبیت در بالای سطح مقاومت روزانه ۶۷۱۲ نشده است از این رو می بایست با احتیاط بیشتری عمل کرد زیرا احتمال کاهش قیمت جهانی مس به سطح ۶۶۴۳ دلار/تن وجود دارد به همین خاطر برای امروز برای شروع حرکت نزولی مس، همچنان باید منتظر ماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن در نمودار ۱ ساعته زیر دیده می شود که قیمت سطح حمایت ۱۹۸۵ دلار/تن را شکسته است و برای امروز می بایست منتظر فرود قیمت به سطح ۱۹۶۶ باشیم.

این سطح حمایت همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می کنید بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) به ۲۰۱۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ اکتبر) تشکیل شده است.

حمایت بعدی نیز بر روی سطح ۱۹۶۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد و به باور ما حرکت اصلاحی از نرخهای فعلی محدود به سطح مقاومت ۱۹۸۵ خواهد بود و دیر یا زود قیمت آلومینیم تا منطقه ۱۹۵۰ و ۱۹۳۵ کاهش خواهد یافت که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

بنابراین برای امروز قیمت آلومینیم آلیاژی در حال حاضر دارای روند نزولی است و مدتی است با حمایت خط ۱۹۸۵ متوقف گردیده که البته امروز این حمایت را از دست داده است و به همین خاطر کاهش قیمت تا ۱۹۶۶ یعنی تا خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و سپس سطوح ۱۹۵۰ الی ۱۹۳۵ دلار/تن دور از انتظار نیست که این اهداف نزولی در نمودار زیر مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم