تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

تقریبا تمامی اندیکاتورهای تکنیکی یورو نظر به کاهش قیمت دارند و در صورتیکه قیمت این زوج ارز بتواند به همین صورت در زیر خطوط میانگین متحرک ۲۱ روزه و ۱۰ روزه گذشته تثبیت شود و قدری در پایین سطح ۱٫۲۶۱۴ (پایین ترین سطح دیروز) تثبیت شود ممکن است بتواند نظر سیگنال فروش اندیکاتورهای تکنیکی را به خود جلب نماید و قیمت را به ترتیب تا سطوح ۱٫۲۶۰۵ ، ۱٫۲۶۰۰ ، ۱٫۲۵۸۳ و ۱٫۲۵۳۱ برساند.

شرط لازم برای ایجاد اعتقاد به تغییر روند افزایشی یورو در کوتاه مدت، عبور آن به بالای خطوط مقاومت میانگین متحرک رسم شده ۱۰ روزه گذشته و ۲۰۰ ساعته گذشته در سطح ۱٫۲۷۳۰ و شکست مقاومت ۱٫۲۷۴۰ (بالاترین سطح ۲۲ اکتبر) می باشد.

همانطور که روز گذشته گفتیم اکنون سطوح ۱٫۲۶۸۰ ، ۱٫۲۶۸۵ ، ۱٫۲۷۰۰ و سپس ۱٫۲۷۲۵ – ۱٫۲۷۳۰ فرصتهای مناسبی برای فروش یورو ایجاد کرده است و از این رو، می تواند در نزدیکی این سطوح اقدام به فروش و در سطوح نزدیکی ۱٫۲۶۲۰ ، ۱٫۲۶۱۵ الی ۱٫۲۶۰۰ اقدام به تسویه فروش کرد زیرا برخی از سفارشات خرید امروز در حوالی این سطوح قرار دارند و بعد از آن باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت موفق به شکست حمایت اصلی ۱٫۲۶۰۰ می شود یا نه.

به باور ما، شرایط اقتصاد اروپا زمینه را برای توسعه سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا فراهم می کند و از این رو، انتظار داریم در ماه دسامبر یا اوایل سال آینده شاهد خرید دارایی ها از جمله اوراق قرضه دولتی باشیم.

در حال حاضر، پیش بینی می کنیم با توجه به افزایش تمایلات مثبت بازار (تقویت شاخصهای سهام و بیشتر شدن بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا) یورو در مقابل دلار کماکان در روند کاهشی باقی بماند و در آینده شرایط برای حرکت کاهشی بیشتر فراهم گردد.

از آنجاییکه اعلام مثبت آمارهای آمریکا موجب بهبود تمایلات سرمایه گذاران و اعتماد بیشتر به ادامه روند بهبود رشد اقتصادی آمریکا خواهد شد، بازار به دقت به آن توجه خواهد داشت.

امروز به غیر شاخص فروش خانه های نوساز آمریکا اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود و همچنان به ادامه روند نزولی این زوج معتقدیم و از این رو، سطوح ۱٫۲۶۸۰ ، ۱٫۲۶۸۵ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) ۱٫۲۷۰۰ ، ۱٫۲۷۲۵ و ۱٫۲۷۳۰ می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشنهای فروش فراهم آورد.

مهمترین رویداد خبری هفته آینده نیز، تشکیل جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است که روز چهارشنبه بیانیه رسمی آن منتشر خواهد شد و چنانچه بیانیه آن نسبتاً قوی (Hawkish) باشد و چشم انداز مثبتی نسبت به اقتصاد ایالات متحده ترسیم نماید، فرصت مناسبی برای افزایش ایندکس دلار آمریکا به سطح ۸۷٫۱۵ خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید و آن وقت می بایست در انتظار تراژدی سقوط سهمگین یورو باشیم.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن به دلیل رشد سهام و تقویت بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، ارزش این زوج ارز به بالاترین سطوح ۲ هفته گذشته صعود کرد و برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در ۱۰۷٫۷۰ ، ۱۰۷٫۶۵  و ۱۰۷٫۵۰ سفارشات فروش در منطقه ۱۰۸٫۴۰ و ۱۰۸٫۵۰ (استاپ بالای آن) قرار دارند.

از نظر تحلیل تکنیکال، با توجه به اینکه قیمت توانسته خود را در بالای خط کیجون سن بر روی نرخ ۱۰۷٫۶۴ تثبیت کند، در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۱۰۸٫۵۰ با قدرت عبور کند راه را برای صعود به سوی سطح ۱۰۹٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۷ اکتبر) فراهم می آورد. تنها تثبیت یک کندل روزانه در پایین سطح ۱۰۷٫۶۴ منجر به نقض سناریوی افزایشی می شود.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز ترجیح می دهیم که امروز در محدوده نرخهای ۱۳۶٫۵۰ ، ۱۳۶٫۳۰ ، ۱۳۶٫۲۰ و ۱۳۶٫۱۵ اقدام به ورود به پوزیشن خرید کنیم و سفارشات فروش نیز همچنان در منطقه نزدیکی ۱۳۷٫۰۰ با حد استاپ در بالای نرخ ۱۳۷٫۰۵ قرار گرفته و اگر سطح ۱۳۷٫۰۵ با قدرت شکسته شود موجب ایجاد فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید با تارگت های ۱۳۷٫۵۰ ، ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۷٫۹۰ می گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار