تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن چنانچه بتواند از سطح حمایت ۱۲۲۶ عبور کند تا حدود سطح ۱۲۱۹ کاهش یابد. این سطح حمایت در منطقه نزدیکی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) به ۱۲۵۵٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) قرار دارد.

هر چند روز جمعه در واکنش به این سطح حمایت مقداری اصلاح کرد اما به باور ما این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد در اطراف سطح مقاومت ۱۲۳۴ (خط فیبوناچی ۳۰ درصدی) به پایان رسیده است.

با توجه به این شرایط و با در نظر گرفتن تقویت شاخصهای سهام ، رشد ایندکس دلار آمریکا امروز برای اونس طلا حداقل تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۱۲۳۴ قرار دارد، پیش بینی حرکت مثبت نداریم مگر آنکه این سطح مقاومت ۱۲۳۴ با قدرت شکسته شود که آن وقت می تواند به ترتیب به سطح ۱۲۳۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۲۴۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دست یابد.

نتایج استرس تست که روز گذشته بر روی بانکهای اروپایی گرفته شد نیز امروز باعث آرامش بازارها و کاهش اونس طلا گردید.

همانطور که می دانیم روز یکشنبه بانک مرکزی اروپا با انجام تستی، ترازنامه و میزان استرس ۱۳۰ بانک اروپایی را بررسی کرد و در پایان اعلام کرد که اکثر بانکها در آزمون استرس تست نمره قبولی گرفته اند و از ۱۳۰ بانک مهم اروپایی فقط ۲۵ بانک در این آزمون مردود شده اند و به میزان ۱۰ میلیارد یورو با کمبود سرمایه مواجه شده اند که این میزان کمبود سرمایه بسیار پایین تر از رقم مورد انتظار بازار در میان بانکهای اروپایی بود.

از این رو امروز صبح پس از اینکه نتایج استرس تست بانکی اروپا نشانه هایی از بهبود را نشان داد، اونس طلا همچنان در پایین سطح ۱۲۳۰ تثبیت شده است و استراتژی معاملاتی فعلی برای امروز می تواند اقدام به فروش در سطوح پایین ۱۲۲۶ با حد سود ۱۲۱۹ و خرید در بالای سطح ۱۲۳۴ با حد سود ۱۲۳۸ باشد .

امروز در تقویم اقتصادی روز اخبار چندانی منتشر نخواهد شد و تنها شاخص فروش خانه های معوقه آمریکا اعلام می شود. با این حال در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا، همه در انتظار واکنش اونس طلا به انتشار بیانیه این جلسه هستند و جلسه روز چهارشنبه بانک فدرال رزرو به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی آمریکا تا چه میزان به افزایش نرخ بهره نزدیک یا دور شده است.

قویا پیش بینی می شود که بانک فدرال در نشست روز چهارشنبه به محرکهای اقتصادی و خرید ماهیانه اوراق قرضه خود پایان دهد و در مجموع، لحن کلی بیانیه در خصوص سیاستهای آتی بانک مرکزی آمریکا بیشتر مورد توجه و تجزیه، تحلیل معامله گران اونس طلا قرار خواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا