تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم از آنجایی که قیمت توانسته سطح حمایت قبلی ۶۶۷۸ دلار/تن را بشکند، قیمت آن امروز تا سطح حمایت ۶۶۴۳ کاهش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سطح حمایت قبلی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۶۸۲۵ (بالاترین سطح روز ۱۴ اکتبر) به ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) تشکیل شده بود که شکسته شد.

هم اکنون هدف نزولی بعدی بر روی نرخ ۶۶۴۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۶۶۰۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

از نظر بررسی امواج الیوت، موج افزایشی قبلی قیمت از سطح ۶۵۳۰ در پنج موج a , b , c , d , e تقسیم شده بود که تبدیل به یک الگوی افزایشی گوه (rising wedge) شد و معمولا جز الگوهای کاهشی ادامه دهنده می باشد.

در نمودار زیر مشخص است که عدم توانایی فروشندگان برای تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۶۶۷۷ این گمانه را تقویت می کند که حرکت کاهشی پرقدرت ادامه خواهد داشت.

از این رو انتظار داریم که فروشندگان مس قیمت را تا سطح ۶۶۴۳ دلار/تن پیش ببرند و هنوز هم احتمال استمرار حرکت نزولی پابرجاست که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن با توجه به اینکه سطح مقاومت ۱۹۶۶ دلار/تن را شکسته است به سطح ۱۹۸۵ اصلاح کند.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر ) به ۲۰۱۵٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ اکتبر) ساخته شده بود که با قدرت شکسته شد .

در واقع همانطور که در نمودار ملاحظه می فرمائید پس از آنکه قیمت به سوی سطح حمایت ۱۹۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نزدیک شد و موفق به شکست این سطح نشد، قیمت آن دوباره به بالای سطح ۱۹۶۶ اصلاح کرده است.

برای امروز انتظار داریم که قیمت آن به سطح ۱۹۸۵ یعنی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی برسد که این هدف را الگوی سر و شانه که در نمودار زیر بوجود آمده تایید کرده است.

با توجه به آنکه شانه سمت چپ در نرخ ۱۹۹۰ (بالاترین سطح روز ۲۰ اکتبر) تشکیل شده است به احتمال زیاد شانه سمت راست نیز در اطراف سطح ۱۹۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شکل خواهد گرفت و از این رو انتظار افزایش قیمت تا نزدیکی این سطح را داریم.

بنابراین به باور ما اکنون قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح مناسبی نزدیک می شود که بار دیگر حرکت اصلاحی جدیدی را تا سطح ۱۹۸۵ دلار/تن آغاز کند که در نمودار زیر این هدف مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم