تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

برای زوج ارز یورو – دلار روند بلند مدت هنوز نزولی باقی مانده است اما در کوتاه مدت احتمال اصلاح قیمت به سطوح بالا نیز وجود دارد.

امروز خبری از بانک مرکزی اروپا اعلام شد مبنی بر اینکه در نتایج آزمون فشار بانکها (استرس تست) هیچکدام از ۱۳۰ بانک بزرگ اروپایی با کمبود سرمایه روبرو نیستند و تنها ۲۵ بانک که جزء بانک های کوچک می باشند با خطر کمبود سرمایه آنهم فقط به میزان ۱۰ میلیارد یورو روبرو شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی دوجی (Doji) که از روز پنجشنبه بوجود آمده تایید شده که نشانه ی خوبی برای اصلاح قیمت می باشد و ممکن است که شاهد برگشت قیمت به سوی سطوح ۱٫۲۷۲۳ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) ، ۱٫۲۷۳۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۲۷۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ اکتبر) و ۱٫۲۷۵۱ (خط تنکان سن) باشیم.

سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱٫۲۶۳۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) ۱٫۲۶۱۴ (پایین ترین سطح روز ۲۳ اکتبر) و ۱٫۲۶۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱۰ اکتبر) و ۱٫۲۵۸۳ (پایین ترین سطح روز ۷ اکتبر) قرار دارند.

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ،کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن به سطح مقاومت ۸۷٫۱۵۵ نزدیک شود زیرا سطح حمایت بسیار قوی و مستحکمی در اطراف سطح ۸۴٫۳۹۲ ساخته است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (۳) یا موج C تشکیل شده اند که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) شکل گرفته است و هر دو این موجها در میان مدت (طی ۱ الی ۲ ماه) می توانند که قیمت ایندکس دلار آمریکا را تا نزدیکی سطح ۹۱٫۶۲۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برسانند.

به باور ما این موج اصلاحی قیمت از سطح ۸۶٫۷۴۶ (بالاترین سطح روز ۳ اکتبر) به احتمال زیاد در همان نزدیکی سطح حمایت ۸۴٫۳۹۲ کامل شده است و قیمت ایندکس تنها لحظه ای توانست که این سطح حمایت را تاچ کند و به همین خاطر با توجه به قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۵ می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی ایندکس دلار آمریکا تا نزدیکی سطح ۸۷٫۱۵۵ در هفته جاری باشیم.

از فردا نیز جلسه دو روزه بانک مرکزی آمریکا برگزار می شود و روز چهارشنبه بیانیه رسمی آن منتشر می شود و انتظار تغییر در نرخ بهره را نداریم و بازار به لحن بیانیه بانک مرکزی آمریکا توجه خواهد داشت تا هر گونه تغییر در سیاستهای آتی را مشخص نماید.

چنانچه بانک فدرال رزرو آمریکا به افزایش نرخ بهره اشاراتی نماید این مسئله به تقویت دلار کمک خواهد کرد و در صورتی که این سناریو محقق شود باید انتظار موج دیگری از افزایش ایندکس دلار را داشت که احتمالا در کوتاه مدت ۸۷٫۱۵ و در میان مدت ۸۹٫۰۴ و ۹۱٫۶۲ را نشانه خواهد رفت که این اهداف در نمودار زیر مشخص شده اند اما اگر اشاره ی به افزایش نرخ بهره نشود، ممکن است دوباره به سوی سطح حمایت ۸۴٫۳۹ برگردد.

در هر حال از آنجایی که تصمیم گیری در رابطه با نرخ بهره بر عهده بانک مرکزی آمریکا می باشد، بنابراین ما نیز چاره ای نداریم جز اینکه روز چهارشنبه به سخنان مقامات گوش فرا دهیم. روشن شدن این سوالات می تواند روند حرکت ایندکس دلار آمریکا را در این هفته تا حد زیادی مشخص کند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار