تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

قیمت جهانی اونس طلا در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا در سطوح بین ۱۲۲۲ و ۱۲۳۲ در حال تثبیت است و هرچند که اخبار اقتصادی خاصی تا قبل از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا منتشر نشده و انتظار می رود قیمت مابین نرخهای فوق در نوسان باقی بماند، اما برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱۲۳۲ می باشد.

در صورتیکه این سطح شکسته شود موجب صعود قیمت به سوی سطح ۱۲۳۹ می شود. چنین به نظر می رسد که قیمت در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که از سطح ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که مقاومت قیمت بر روی نرخ ۱۲۳۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) واقع شده است که موقتا مانع از رشد قیمت به سوی سطح ۱۲۳۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شده است.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۲۲۲ واقع شده است که اگر شکسته شود موجب استمرار موج نزولی b خواهد شد که می تواند قیمت را به سطح ۱۲۱۱ برساند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۸۳٫۴۶ به ۱۲۵۵٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) قرار دارد.

اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا که فردا شب منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار آمریکا مخصوصا بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ بهره توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

بنابراین در صورتیکه خریداران اونس طلا به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۳۲ تثبیت شود (یک کندل ۲ ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل اونس طلا تا نرخ ۱۲۳۹ حرکت خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن در موج c مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا