تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۶۷۵۵ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۶۶۴۳ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۶۸۲۵ (بالاترین سطح روز ۱۴ اکتبر) به ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) تشکیل شده است و این سطح مقاومت با خط روند مقاومتی که بر روی ضلع بالایی کانال کاهشی قرار دارد مماس شده است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که افزایش اخیر قیمت از سطح ۶۵۳۰ در قالب موج ۴ صورت گرفته که چهارمین موج از چرخه پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۷۱۰۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) تشکیل شده و این موج به باور ما بزودی در موج ۵ معکوس خواهد شد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۷۵۵ موجب رشد قیمت جهانی مس به سطح ۶۸۲۵ می شود.

از این رو برای امروز در حرکت افزایشی، اولین سطح مقاومت مس بر روی سقف کانال نزولی و پس از آن سطح مقاومت ۶۷۵۵ دلار/تن خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات روزانه  قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تشکیل سه قله قیمتی به صورتی که قله میانی بالاتر از دو قله دیگر باشد معمولا نشانه ای از پایان روند صعودی و آغاز روند کاهش قیمت ها محسوب می شود.

برای امروز طبق سیگنال الگوی سر و شانه و با توجه به اینکه سطح مقاومت قیمت در اطراف سطح ۱۹۸۴ دلار/تن قرار دارد، می بایست منتظر برگشت و اصلاح قیمت به سطح ۱۹۶۵ باشیم که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

همانطور که در چارت پایین می بینید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) به ۲۰۱۵٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ اکتبر) تشکیل شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که افزایش اخیر قیمت از سطح ۱۹۵۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) شانه سمت راست از الگوی سر و شانه را تشکیل داده است و این احتمال می رود که با تکمیل شدن این شانه در اطراف سطح مقاومت ۱۹۸۴ شاهد برگشت قیمت به نرخهای پایین باشیم که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۹۸۸ با قدرت شکسته شود موجب صعود به سطح ۱۹۹۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می گردد.

در هر صورت برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی عدم توانایی خریداران برای شکستن کامل سطح مقاومت ۱۹۸۴ این گمانه را تقویت می کند که حرکت اصلاحی به سطح ۱۹۶۵ دلار/تن ادامه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه  قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم