تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که انتظار داشتیم بدلیل خبر امشب نمودار قیمتها در بازه بسیار باریکی حرکت کرد و شاهد نوسان چندانی نبودیم و تقریبا برای چند روز متوالی مابین خطوط ۱۲۲۲ و ۱۲۳۵ در نوسان است و قطعا خبر امشب موجب شکسته شدن یکی از سطوح ۱۲۲۲ یا ۱۲۳۵ خواهد شد.

انتظار بازار برای اعلام تصمیم FOMC در خصوص میزان نرخ بهره بانکی و سیاستهای پولی که امشب اعلام می شود موجب چنین روندی خنثی بین سطوح فوق شده است.

بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و در رابطه با نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد. انتظار تغییر خاصی در عدد نرخ بهره را نداریم اما بیانیه این نهاد اهمیت بسیار بالایی دارد و همواره این شاخص یکی از محرکین اصلی بازار بوده است.

برای امشب قویا این انتظار می رود که بانک مرکزی آمریکا به خرید اوراق قرضه خود پایان دهد و بازار از این جهت به آن علاقمند است که ممکن است اطلاعاتی در خصوص نرخ بهره منتشر شود.

در شرایط حاضر، تعیین زمان افزایش نرخ بهره عمدتاً متکی به آمارهای اقتصادی است و از این رو می بایست در انتظار انتشار این بیانیه بود.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز حرکت خنثی قیمت ادامه دارد و اکنون در نمودار ساعتی می بایست منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۱۲۲۲٫۲۰ یا ۱۲۳۵ بود.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است بین پایین ترین سطح ۲۸ اکتبر یعنی سطح ۱۲۲۲٫۲۰ و سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است.

در حرکت صعودی شکست ۱۲۳۵ موجب صعود به ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و در حرکت نزولی شکست سطح ۱۲۲۲٫۲۰ موجب استمرار روند کاهشی قبلی از سطح ۱۲۵۵٫۲۰ به سوی سطح ۱۲۱۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۱۸۳٫۴۶ به ۱۲۵۵٫۲۰) می شود.

بنابراین همانطور که گفتیم بهتر است تا خبر ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران منتظر واکنش بازار به بیانیه بانک مرکزی آمریکا و شکست یکی از سطوح ۱۲۳۵ یا ۱۲۲۲ باشیم تا جهت بازار مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا