تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به شکست سطح مقاومت ۸۱٫۴۱ دلار/بشکه پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا نزدیکی سطح ۸۲٫۶۳ افزایش یابد. هرچند که نمی توان این حرکت را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی دانست، اما باید تصریح کرد که فعلا خریداران در موج (۴) کنترل بازار را به عهده دارند.

انتشار خبر گروه صنعت نفت آمریکا (API) که نشان داد موجودی ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته به میزان ۳٫۲ میلیون بشکه رشد یافته که مطابق انتظارات بود اما ذخایر بنزین کاهش قابل ملاحظه داشته موجب افزایش قیمت نفت در بازارها گردید. مجموع ذخایر نفت خام و محصولات اصلی آن با کاهش مواجه شد که همین امر فعلا موجب افزایش قیمت نفت گردیده است.

امروز نیز موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۷٫۱+ میلیون بشکه به ۳٫۳+ میلیون بشکه تغییر یابد.

در هر صورت برای امروز انتظار داریم با توجه به اینکه قیمت همچنان در بالای سطح مقاومت ۸۱٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) تثبیت شده است، خریداران در بالای این سطح وارد بازار شوند و می بایست به انتظار افزایش بیشتر قیمت به سطح ۸۲٫۶۳  (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و حتی ۸۴٫۶۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در حرکت نزولی نیز اولین سطح حمایت بر روی نرخ ۸۰٫۵۲ و سپس ۸۰٫۳۰ قرار دارد و تنها به شرط اینکه این سطح شکسته شود، باید به انتظار کاهش قیمت به سطح ۷۹٫۴۴ باشیم.

بنابراین برای امروز با شکسته شدن سطح مقاومت ۸۱٫۴۱ مقداری وارد پوزیشن خرید شدیم و اکنون به انتظار افزایش بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا تا نرخهای ۸۲٫۶۳ و ۸۳٫۲۰ سپس ۸۴٫۶۰ دلار/بشکه هستیم که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال سیگنال روز گذشته برای کاهش قیمت به سطح ۸۲٫۸۷ دلار/بشکه فعلا نقض شده است زیرا قیمت همچنان در دامنه خنثی بین سطوح ۸۴٫۱۲ و ۸۷٫۳۴ قرار گرفته است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت امروز مشخص گردد.

از این رو قیمت کماکان در روندی خنثی قرار دارد و اگر سطح مقاومت صعودی در نرخ ۸۷٫۳۴ شکسته شود، هدف بعدی سطح ۹۰٫۵۱ خواهد بود و این در حالی است که سطح حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۸۴٫۱۲ است و چنانچه این سطح شکسته شود می توان گفت که سناریوی نزولی به سطح ۸۲٫۸۷ و ۸۰٫۹۲ مجدد مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است.

در کل برای امروز انتظار داریم نوسانات بازار نفت برنت در روندی خنثی باقی بماند و نوسانات قیمت پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) صورت گیرد.

همچنین انتظار داریم که محتوی بیانیه امشب تاثیر زیادی در تعیین جهت حرکت نفت برنت داشته باشد. اخبار مهمی که امشب در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای نفت برنت فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار بانک مرکزی آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. بنابراین تا قبل از انتشار این خبر حرکت قیمت نفت برنت در روندی خنثی مابین سطوح ۸۴٫۱۲ و ۸۷٫۳۴ دلار/بشکه ادامه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت