تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن امروز پیش بینی می کنیم که پس از یک حرکت اصلاحی کوتاه به سطح ۶۷۴۰ دلار/تن به سوی سطح ۶۸۷۰ افزایش یابد.

به باور ما موج افزایشی قیمت که از سطح ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) شروع شده است در موج c شکل گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح ۱۹ مارس) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح مقاومت که بر روی نرخ ۶۷۴۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار داشت شکسته شده و هم اکنون در تلاش برای رسیدن به سوی سطح مقاومت ۶۸۷۰ یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۷۱۹۸٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) به ۶۵۳۰ بیانگر آن است که مقاومت قیمت بر روی ۶۷۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده که موجب پول بک و اصلاح قیمت به سوی سطح ۶۷۴۰ شده است.

برای امروز به محض اینکه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۶۷۸۵ عبور کند می بایست منتظر افزایش قیمت تا سطح ۶۸۷۰ باشیم.

از این رو برای معاملات امروز به باور ما همچنان حرکت قیمت جهانی مس به نفع خریداران است اما باید به انتظار شروع حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح ۶۷۴۰ و سپس افزایش قیمت به سطح ۶۸۷۰ دلار/تن باشیم که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن امروز احتمال لمس سطح مقاومت ۲۰۱۰ دلار/تن وجود دارد و چنانچه این سطح شکسته شود موجب رشد قیمت به سوی سطح ۲۰۲۹ می شود.

رشد متوالی قیمت در این دو روز گذشته خود نشان دهنده قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی e می باشد که از نظر بررسی امواج الیوت این چهارمین موج از الگوی افزایشی کنج یا گوه (rising wedge) می باشد که از سطح ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) بوجود آمده است.

این موج حتی توانایی افزایش تا حدود سطح ۲۰۲۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را دارد اما اول از همه قیمت آلومینیم آلیاژی می بایست حتما از سطح مقاومت ۲۰۱۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) عبور کند.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۹۹۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد و چنانچه به پایین این سطح برسد منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۹۷۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود.

امشب تمامی بازارها در انتظار نشست بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) و اعلام تصمیم آن در خصوص پایان بخشیدن به برنامه محرک اقتصادی آمریکا (QE3) یا همان خرید ماهیانه اوراق قرضه و نرخ بهره هستند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم