تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

همچنان قیمت یورو مابین نرخهای ۱٫۲۷۲۲ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) و ۱٫۲۷۶۵ در نوسان است و امشب بازار به انتظار اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است.

نکته جالب توجهی که می توان بر روی نمودار به آن اشاره نمود آنکه، قیمت در معاملات روز گذشته توانست بالای سطح ۱٫۲۷۱۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۲۷۲۲ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) قرار گیرد و این بدان معنی است که خریداران تا حدودی نسبت به فروشندگان برتری بیشتری دارند.

برای امروز تا قبل از خبر مهم امشب سطح ۱٫۲۷۲۲ و ۱٫۲۷۱۵ سپس ۱٫۲۶۹۸ ( خط میانگین منحرک ۲۱ روز گذشته) را می توان سطوح حمایت مهم در نظر داشت.

برای کسانی که مابین سطوح خنثی معامله می کنند و خواهان گرفتن پوزیشن هستند، باید خاطر نشان کرد که در واکنش به خبر امشب اگر حرکت صعودی ادامه یابد و سطح مقاومت ۱٫۲۷۶۵ شکسته شود می بایست امکان تشکیل حرکت افزایشی تا سطوح ۱٫۲۷۸۴ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) و ۱٫۲۸۰۰ سپس ۱٫۲۸۴۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) را نیز چندان دست کم نگرفت.

زیرا اگر در نشست امشب، برنامه خرید ماهیانه اوراق قرضه آمریکا مطابق پیش بینی ها متوقف شود و همان بیانیه قبلی مبنی بر تثبیت نرخ بهره در سطوح پایین برای مدت طولانی تکرار شود، احتمال تشکیل حرکت صعودی و افزایش قیمت یورو به بالای سطح ۱٫۲۷۸۴ بیشتر خواهد شد و در این صورت، هدف بعدی، صعود تا سطح ۱٫۲۸۴۱ و در ادامه ۱٫۲۸۴۵ و ۱٫۲۸۸۷ خواهد بود.

در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۲۶۶۵ سناریوی افزایشی قیمت را خنثی خواهد کرد. در هر صورت این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که امشب با اعلام تصمیم FOMC شاهد حرکت شدید قیمت و شکسته شدن این حرکت خنثی باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در سایر تحولات در زوج ارز دلار- ین ژاپن در نمودار پایین مشاهده می کنید که قیمت در سطح مقاومت فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی که بر روی نرخ ۱۰۸٫۲۲ قرار دارد، متوقف شده است و این سطح فعلا مانع از رشد قیمت به سوی سطح ۱۰۸٫۹۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۰۷٫۶۴ (خط کیجون سن) و ۱۰۷٫۶۱ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) تشکیل شده که اگر شکسته شود موجب کاهش قیمت به سطوح ۱۰۷٫۳۹ و ۱۰۷٫۲۶ (خط تنکان سن) می گردد.

همانطور که امروز در تحلیل های سایت گفتیم امشب بیاینه (Statement) فدرال رزرو آمریکا ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و قطعا مهمترین خبر امروز و این هفته می باشد.

هرچند انتظار تغییری در نرخ بهره را نداریم اما بسته به اینکه لحن بیانیه به چه سمتی گرایش داشته باشد ارزش دلار تعیین می شود.

برای امشب احتمالا بیانیه بانک مرکزی آمریکا تکیه قابل توجهی به ضعف تورم و سستی مهم در بازار کار داشته باشد و این سناریو محتمل ترین سناریوی ممکن است که اگر چنین شود دلار ضعیف خواهد شد. به یاد داشته باشید که تصمیمات بانک فدرال و نیز واکنش بازار همگی متکی به آمارهایی است که از وضعیت اقتصادی این کشور منتشر شده است.

شاخص قیمت که مخارج مصرفی شخصی آمریکا (PCE) را اندازه گیری می کند و این شاخص تورم نیز همیشه مورد توجه بانک فدرال رزرو بوده است در ماه اوت ۱٫۵%+ اعلام شد که این عدد پایین تر از رقم قبلی در ماه مه ۱٫۷%+ بوده است و در مجموع ۲۸ ماهه متوالی است که این شاخص پایین تر از هدف ۲% بانک فدرال رزرو آمریکا تثبیت شده است و این یعنی اینکه تورم هنوز در سطوح پایین قرار دارد.

چند تن از اعضای بانک فدرال رزرو از جمله دادلی، اوانس و کوچرلاکوتا نیز اخیرا در اظهارات خود بیان داشتند تا زمانیکه تورم در پایین سطح مطلوب بانک فدرال رزرو (۲%) قرار دارد، این مسئله هر گونه انتظارات و گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره را کمرنگ خواهد کرد.

بنابراین از آنجاییکه انتشار بیانیه امشب بانک مرکزی آمریکا با نوسانات بازار همراه خواهد بود، از این رو، معامله گران می بایست در گرفتن پوزیشن تا پیش از اعلام این خبر، احتیاط بیشتری به خرج دهند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن