تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

EurUsd :

در این زوج ارز تا به حال متوجه شده اید که در چند روز گذشته یورو چند بار به محدود ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۱۱۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) حمله ور شده ولی هر بار با شکست مواجه گردیده و نتوانسته بالای این محدوده تثبیت شود. خبرهایی که منتشر می شوند، نشان می دهند که ظاهرا سفارشهای فروش کمی بالا رفته اند و به حوالی دو منطقه ۱٫۳۱۱۰ و بعدی ۱٫۳۱۲۵ الی ۱٫۳۱۳۰ رسیده اند و سفارشهای خرید نیز امروز در دو مرحله قرار دارند. اول در منطقه ۱٫۳۰۵۰ الی ۱٫۳۰۴۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و سپس حوالی ۱٫۳۰۰۰ که از این حوالی منظور ۱٫۳۰۲۰ تا ۱٫۳۰۰۰ است.

جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) فردا برگزار می شود و در یادداشتی که خواهیم داشت نگاهی به این جلسه خواهیم داشت و روز جمعه نیز اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده  (NFP)، مهمترین خبر بازار است.

برای فردا انتظار تغییر خاصی در عدد نرخ بهره اروپا ۰٫۵ را نداریم اما کنفرانس خبری آقای دراقی اهمیت بسیار بالایی دارد . نکته جالب توجه آنکه ، هرچند اکثریت بازار در انتظار تثبیت نرخ بهره هستند، اما زمزمه‌هایی نیز از تمایل برای کاهش نرخ سود سپرده اروپا به زیر صفر درصد به گوش می رسد. فردا با سخنرانی آقای دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا ) انتظار می رود در آن وضعیت چشم انداز اقتصادی اروپا و خصوصاً آینده نرخ بهره تا حدی نمایان شود. 

برای امروز استراتژی معاملاتی فعلی یورو در مقابل دلار می تواند اقدام به خرید در سطوح نزدیکی بین منطقه ۱٫۳۰۵۰ الی ۱٫۳۰۴۰ و فروش در نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۲۵ الی ۱٫۳۱۳۰ باشد. مقاومت بعدی در سطح ۱٫۳۱۵۰ تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 

UsdJpy :

برای امروز معامله گران در نرخهای بالا فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش خواهند داشت. فعلا سطح حمایت این زوج بر روی منطقه ۹۹٫۳۵ الی ۹۹٫۰۰ قرار دارد و شرایط برای شروع حرکت اصلاحی تا نرخهای بالای ۱۰۰ نیز مهیا است. منطقه ۹۹٫۳۵ سطحی است که این زوج ارز بارها تلاش کرده از آن عبور کند اما ناموفق بوده است از این رو انتظار می رود این سطح فعلا مهمترین حمایت قیمت باقی بماند

از این رو، بهتر است به جای خرید در نرخهای پایین ، در نرخهای بالاتر از اقدام به فروش کرد. امروز در ایالات متحده، گزارش ADP منتشر می شود و انتظار می رود تعداد اشتغال بخش خصوصی ۱۷۱۰۰۰ افزایش داشته باشد و همچنین، پیش بینی می شود، تعداد اشتغال ماهانه (NFP) در روز جمعه نیز ۱۶۳۰۰۰ اعلام شود (پیشتر در ماه قبل از آن، تعداد اشتغال ایجاد شده ۱۶۵۰۰۰ بود ).

 اگر سطوح ۹۹٫۳۵ و ۹۹٫۰۰ شکسته شوند، فرصت برای ادامه حرکت نزولی بیشتر خواهد بود. انتظار داریم حرکت نزولی قیمت باز هم ادامه یابد و از این رو، فروش در نرخهای بالا بهترین گزینه است و شروع حرکت کاهشی را دور از انتظار نمی دانیم و سفارشات فروش این زوج ارز همچنان در نزدیکی منطقه ۱۰۰٫۵۰ و ۱۰۰٫۶۰ چیده شده اند.

لازم به ذکر است که در شاخص سهام معتبر نیکی ژاپن در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۰۰۰ واحد راه برای سقوط بیشتر به سوی ۱۲۵۲۵ واحد ( سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی از کل افزایش سال ۲۰۰۸به این سو ) هموار می شود که همین موضوع می تواند موجب سقوط بیشتر زوج ارز UsdJpy به سوی منطقه ۹۷٫۰۰ و ۹۶٫۷۰ گردد.

در زوج EurJpy نیز امروز سفارشات فروش در سه مرحله ۱۳۰٫۸۰ و ۱۳۱٫۰۰ بعدی در منطقه ۱۳۱٫۳۰ و ۱۳۱٫۴۰ چیده شده اند. مرحله آخر سفارشات فروش نیز در منطقه ۱۳۱٫۷۰ و ۱۳۲٫۰۰ قرار دارند. سفارشات خرید نیز در حدود منطقه ۱۳۰٫۰۰ و ۱۲۹٫۹۰ بعدی در منطقه ۱۲۹٫۷۰ الی ۱۲۹٫۵۰ قرار دارند.

در زوج GbpJpy نیز  امروزمنطقه سقف قیمتی در دو مرحله ۱۵۴٫۰۰ و ۱۵۴٫۵۰ الی ۱۵۴٫۷۰ قرار دارند که انتظار داریم معامله گران در این منطقه به گرفتن پوزیشن های فروش با هدف ۱۵۲٫۵۰ و ۱۵۲٫۰۰ اقدام نمایند. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

هنوز حرکت صعودی پوند که هم اکنون به بالاترین نرخهای ۳ هفته گذشته رسیده است در راستای اخبار مثبت اقتصادی انگلیس رقم می خورد و امروز دیدیم که شاخص مدیران خرید بخش خدمات این کشور که سهم زیادی در وضعیت تولیدات ناخالص داخلی این کشور را دارد به عدد ۵۴٫۹ رسید که بالاترین رقم از ماه مارس سال ۲۰۱۲ به این سو محسوب می شود.

هم اکنون قیمت تا سطح ۱٫۵۳۷۸ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۵۶۰۷ به ۱٫۵۰۰۸) رسیده است و باید منتظر ماند و دید که آیا موفق به عبور و شکست منطقه ۱٫۵۳۸۰ و ۱٫۵۴۰۰ می شود ؟ در صورت تحقق این روند، احتمال تقویت بیشتر تا نرخهای ۱٫۵۴۶۲ و سپس ۱٫۵۵۰۰ بوجود خواهد آمد.

 با توجه به پیش بینی های صورت گرفته که عموماً حاکی از افزایش آمارهای اقتصادی انگلیس است، گمان می رود، بانک مرکزی انگلیس رغبتی به گسترش سیاستهای انبساطی نداشته باشد. هرچند در سخنرانی های اخیر تعدادی از اعضای بانک مرکزی انگلیس در خصوص احتمال توسعه سیاستهای انبساط پولی، جبهه گیری شده است، اما واقعیت آن است که بانک مرکزی در مجموع فعلا چندان تمایلی به ادامه سیکل برنامه خرید اوراق قرضه (QE) ندارد، این بدان معنا است که فردا سیاستهای پولی بانک مرکزی انگلیس برای دوازدهمین بار متوالی ثابت باقی خواهد ماند.

در صورت شکست قاطعانه منطقه ۱٫۵۳۸۰ و ۱٫۵۴۰۰ هدف بعدی دسترسی به سطح ۱٫۵۴۶۲ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود در غیر این صورت شاید بتواند به انجام حرکت اصلاحی پوند برای بازگشت به محدوده های پایین قیمت کمک کند. باید تا آن زمان منتظر واکنش پوند به منطقه ۱٫۵۳۸۰ و ۱٫۵۴۰۰ ماند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند