تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن امروز با توجه به اینکه سطح حمایت ۶۷۹۱ دلار/تن شکسته شده است، انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۶۷۳۰ کاهش یابد.

در آخرین تصمیم FOMC که شب گذشته اعلام شد، چنانکه از قبل نیز پیش بینی می شد ، تغییری در میزان نرخ بهره بانک فدرال اعمال نگردید و مطابق پیش بینی ها بانک فدرال رزرو به خرید ماهیانه اوراق قرضه خود پایان داد.

با توجه به اطمینان خاطر بانک مرکزی آمریکا از بهبود اوضاع اقتصادی، ارزش دلار در بازارها افزایش یافت و بدنبال انتشار بیانیه بانک فدرال بود که قیمت جهانی مس به سرعت کاهش یافت و برای امروز منتظر فرود قیمت به سطح ۶۷۳۰ هستیم.

این سطح حمایت همانگونه که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۷۰۵۲٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) به ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) تشکیل شده است.

حمایت بعدی نیز بر روی نرخ ۶۷۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) واقع شده که اگر شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۶۶۵۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۶۷۹۱ که هم اکنون رزیستنس و مقاومت مستحکمی است می تواند به استمرار روند افزایشی کوتاه مدت از سطح ۶۵۳۰ به سوی سطح ۶۸۵۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بیانجامد.

در هر صورت برای امروز با توجه به اینکه تلاش قیمت جهانی مس برای حرکت نزولی بیشتر می باشد انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۶۷۳۰ دلار/تن کاهش یابد که در نمودار پایین این هدف را ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت آن موفق به شکست سطح مقاومت ۲۰۲۹ دلار/تن نگردیده و برای امروز احتمال اینکه به سطح ۲۰۰۲ کاهش یابد بسیار زیاد است.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۲۱۱۸ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) به ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) تشکیل شده است.

این عدم توانایی و قدرت قیمت آلومینیم آلیاژی در شکست سطح مقاومت ۲۰۲۹ خود بیانگر کامل شدن الگوی افزایشی گوه یا کنج می باشد که این الگو همانطور که در نمودار زیر مشخص است از سطح ۱۸۸۵ آغاز شده بود.

سطح حمایت اولیه قیمت بر روی نرخ ۲۰۰۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که اگر شکسته شود منجر به سقوط قیمت به سوی سطح ۱۹۷۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد و اگر وضعیت فعلی کماکان پایدار بماند، برای امروز احتمال کاهش قیمت به هدف اول ۲۰۰۲ وجود دارد.

در کوتاه مدت نیز روند حرکت آلومینیم آلیاژی نیز نزولی است و فرصتهای نزولی مناسبی تشکیل شده است که این موضوع را تکمیل حرکت پنج موجی قیمت در دون الگوی افزایشی گوه (rising wedge) تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم