تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا و نقره

پس از اعلام بهتر از حد انتظار آمارهای اقتصادی آمریکا و اعلام قوی شاخص تولیدات ناخالص داخلی آمریکا که در سه ماهه سوم سال بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد و همچنین انتظارات بازار از افزایش زودهنگام نرخ بهره آمریکا، حرکت نزولی اونس طلا به پایین سطح ۱۲۰۰ ادامه یافت و این سطح با ورود فروشندگان حرکت کاهشی قیمت را به نرخهای پایین یعنی سطح ۱۱۹۵ برد.

از ابتدای هفته تا کنون نیز بیشترین کاهش هفتگی خود را در طی ۷ هفته گذشته ثبت رسانده و این در حالی است که این دومین ماه متوالی است که قیمت اونس طلا با کاهش مواجه می شود.

قیمت جهانی اونس نقره نیز در نزدیکی پایین ترین سطوح خود در طی ۴٫۵ ساله گذشته در نوسان است و سیر نزولی متوالی آن به چهارمین ماه متوالی رسیده است و قیمت آن با ثبت ۱۶٫۳۰ به کمترین حد خود از اوایل سال ۲۰۱۰ کاهش یافته است که می توان همانطور که قبلا در بولتن تحلیل ماهیانه سایت بدان اشاره کردیم هدفهای ۱۶٫۰۰ و ۱۵۰۰ سپس ۱۴٫۳۸ را برای اونس نقره متصور بود.

برای قیمت جهانی اونس طلا نیز اکنون قیمت به محدوده اصلی سطح ۱۲۰۰ بازگشته اما تا کنون قادر به عبور از مقاومت ۱۲۰۷ نشده است.

در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی بین ۱۱۹۵ و ۱۲۰۷ ادامه دارد و به باور ما دیروز شکسته شدن سطح ۱۲۰۰ سیگنال مشخصی از شروع حرکت کاهشی صادر کرد. انتظار می رود با شکسته شدن سطح ۱۱۹۵ فشارهای نزولی بیشتری ادامه یابد و پس از آن سطح حمایت بعدی نرخهای ۱۱۸۹ و ۱۱۸۱ خواهند بود.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۲۰۷ و بالاتر از آن ۱۲۰۹ و ۱۲۱۰ الی ۱۲۱۴ است. امروز همچنین مشخص شد که ﺩﺍﺭﺍﻳﻲ ﻫﺎﻱ ﻃﻼ ﺩﺭ ﻫﻮﻟﺪﻳﻨﮓ جهانی ﺍﺳﭙﺎﻳﺪﺭ (SPDR) ﺑﻪ ۷۴۱٫۲۰ تن رسیده که ﻛﻤﺘﺮﻳن میزان ذخایر طلای این صندوق در طی ۶ ساله گذشته می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکالی نیز همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت اونس طلا به این حرکت اصلاحی ضعیف خود در اطراف سطح مقاومت ۱۲۰۷ خاتمه دهد و دوباره در مسیر کاهشی به سوی سطح ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) قرار گیرد.

کاملا در نمودار پایین مشخص است که روند صعودی کوتاه مدتی که از سطح ۱۱۸۳٫۴۶ تا ۱۲۵۵٫۲۰ شروع شده بود بیش از ۷۶٫۴ درصد از این حرکت را برگشته است و این احتمال قویا وجود دارد که این روند افزایشی کاملا در جهت کاهش به نرخهای پایین تر معکوس شود.

با نگاهی به نمودار پایین متوجه می شویم که قیمت اونس طلا در موج نزولی c قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۲۵۵٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) شروع شده است و بررسی سطوح فیبوناچی مویّد آن است که این موج توانسته تا سطح ۱۱۹۴ یعنی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی برسد و به احتمال زیاد در این موج بتواند تا سطح ۱۱۸۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد که این سطح اندکی پایین تر از سطح ۱۱۸۳٫۴۶ می باشد.

از این رو برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی که از سطح ۱۱۹۵٫۷۰ (پایین ترین سطح دیروز) آغاز شده بسیار محدود خواهد بود و مقاومت قوی و مستحکم امروز را می توان در نزدیکی سطوح ۱۲۰۷ ، ۱۲۰۹ و ۱۲۱۰ در نظر گرفت.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها آمارهای تعدیل کننده خالص مخارج شخصی مصرف کنندگان، مصارف و درآمدهای شخصی ، مدیران خرید شیگاگو و تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان اعلام می شوند و در صورتیکه بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند، اونس طلا را برای کاهش قیمت به سوی سطوح ۱۱۸۳ و ۱۱۸۲ سپس ۱۱۸۰ آماده تر خواهد ساخت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا