تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۶۶۵۳ دلار/تن کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (۵) تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت این پنجمین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۷۱۰۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) شکل گرفته است و در این موج می تواند تا سطح ۶۵۳۰ یعنی پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر کاهش یابد که این سطح کف موج (۳) محسوب می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۷۰۵۲٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) به ۶۵۳۰ نشان می دهد که قیمت مس با قدرت به پایین سطح حمایت ۶۷۲۹٫۵۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) رسیده است و این حرکت برگشتی به سوی این سطح به نظر می رسد که به پایان رسیده است.

حمایت بعدی قیمت بر روی ۶۶۵۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که به باور ما بزودی شکسته خواهد شد. با این سناریو، احتمال امتداد حرکت نزولی مس وجود دارد.

در خوشبینانه ترین حالت، انتظار می رود، قیمت در نرخهای پایین یعنی سطح ۶۶۵۳ قرار داشته باشد که این امر از منظر تحلیل تکنیکال دلیلی جز تضعیف واقعی قیمت در موج نزولی (۵) ندارد.

بنابراین با توجه به اینکه سطح حمایت ۶۷۲۹ شکسته شده است و همچنین از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل مس نخواهد بود، امکان کاهش بیشتر قیمت جهانی مس تا سطح ۶۶۵۳ و حتی ۶۵۳۰ دلار/تن نیز وجود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن مشاهده می فرمائید که قیمت دوباره به سطح مقاومت ۲۰۲۹ دلار/تن نزدیک شده است و این احتمال وجود دارد که امروز بتواند این سطح را بشکند.

در نمودار مشخص است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۲۱۱۸ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) به ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) قرار گرفته است و همچنین می بینیم که این سطح منجر به برگشت و اصلاح جزئی قیمت به سوی سطح حمایت ۲۰۰۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است.

با توجه به اینکه قیمت این فلز دوباره به این سطح نزدیک شده است به نظر می رسد که روند افزایشی دوباره مورد توجه خریداران قرار گرفته است و برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۲۰۴۰ برسد سیگنالی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۲۰۲۹ صادر خواهد کرد که می تواند قیمت را تا حدود سطح ۲۰۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هدایت کند.

از این رو برای امروز سطح ۲۰۴۰ سرنوشت قیمت آلومینیم آلیاژی را تعیین خواهد کرد. در صورت شکسته شدن این سطح، حرکت افزایشی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و به آلومینیم امکان یکه تازی بیشتری را می دهد.

خریداران آلومینیم آلیاژی نیز از این شرایط به نفع خود تا سطح مقاومت ۲۰۶۳ دلار/تن بهره خواهند گرفت که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید. بنابراین باید منتظر ماند و حرکت بازار را دنبال کرد. در انتظار نوسانات خواهیم ماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومنییم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم