تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

—–فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم—–

با نگاهی به نمودار پایین می توان مشاهده کرد که اونس طلا پس از درهم شکسته شدن سطح حمایتی که در نرخ ۱۱۸۰ تشکیل شده بود، طلا اکنون سراسیمه تر از گذشته به سوی پایین ترین نرخهای ۴ ساله گذشته خود باز می گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند سطح ۱۱۶۱ را بشکند تا حدود سطح ۱۱۴۸ سقوط کند که این هدف را بررسی امواج الیوت و قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۲۵۵٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) شروع شده است و این موج موقتا در برخورد به سطح حمایت ۱۱۶۱ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) متوقف شده است.

به باور ما این موج اصلاحی ضعیفی که پس از لمس سطح حمایت ۱۱۶۱ رخ داده است به احتمال زیاد در همان نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۷۴ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) تکمیل گردیده است و در صورت شکسته شدن سطح ۱۱۶۱ روند نزولی اونس طلا تا سطح ۱۱۴۸ تایید خواهد شد که در نتیجه، زمینه برای سقوط تا خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی فراهم خواهد کرد که این سطح در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

در مجموع حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۱۷۴ خواهد بود و خیلی بعید است که اونس طلا کف دو قلوی کوچک در اطراف سطح ۱۱۶۱ ساخته باشد.

شاخص دلار آمریکا نیز در بالاترین سطح ۴ ساله گذشته قرار گرفته است و از آنجایی که موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) نیز در پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته قرار دارد و از سوی دیگر تقاضای خرید فیزیکی در بازار چین کاهش یافت و امروز حق پریمیوم آن منفی شد، در چنین وضعیتی فروشندگان با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و روند نزولی اونس طلا در موج ۳ با قدرت ادامه خواهد یافت.

امروز از آمریکا تنها شاخص مدیران خرید بخش تولید (ISM Mfg) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵۶٫۶ به ۵۶٫۵ تغییر یابد.

بنابراین اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطوح مقاومت، بار دیگر شاهد ادامه روند نزولی اونس طلا باشیم. اونس طلا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا