تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

—-فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم—-

عرضه نفت مازاد بر نیاز بازار و عدم تمایل اعضای کشورهای عضو اوپک برای کاهش سطح تولیدات خود همچنان بر دوش قیمت نفت سنگینی می کند.

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت نفت خام سبک آمریکا در صورت شکست سطح ۷۹٫۴۴ دلار/بشکه تا حدود سطح ۷۷٫۶۰ کاهش یابد که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی مثلث تایید کرده است.

اگر از نظر امواج الیوت بخواهیم تحلیل کنیم کاملا مشخص است که قیمت نفت خام در موج نزولی (۵) قرار گرفته است که در واقع پنجمین موج در درون موج بزرگتر C می باشد که این موج از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج نزولی موقتا در برخورد به سطح حمایت ۷۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) متوقف شده است و حرکتهای رفت و برگشتی و خنثی قیمت در این چند هفته اخیر موجب تشکیل یک الگوی مثلث شده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید. به باور ما از آنجایی نفت سه بار به پایین سطح ۷۹٫۹۵ رسیده است از این رو احتمال اینکه به پایین سطح ۷۹٫۴۴ برسد بسیار زیاد است.

با در نظر گرفتن این موضوع که موج نزولی C به احتمال زیاد امتداد بیشتری خواهد داشت و الگوی مثلث نیز جز الگوهای ادامه هنده می باشد بنابراین هدف نزولی قیمت نفت خام را می توان در سطح ۷۷٫۶۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) جستجو کرد و به محض اینکه قیمت به زیر خط روند الگوی مثلث برسد راه را برای سقوط قیمت تا سطح ۷۷٫۶۰ و حتی ۷۵٫۰۷ هموار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای امروز سطح مقاومت قیمت نیز در سطح ۸۱٫۴۱ تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد. ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت خام سبک آمریکا در موج C ادامه دار پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۸۴٫۶۴ دلار/بشکه را دو مرتبه لمس کند و در صورتیکه بتواند این سطح را بشکند می تواند تا حدود سطح ۸۲٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) سقوط کند.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۸۲٫۶۰ به ۸۷٫۹۴ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) تشکیل شده است و این سطح موقتا باعث اصلاح ملایم قیمت شده است که به باور ما در اطراف سطح مقاومت ۸۶٫۶۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) متوقف خواهد شد.

این حرکت برگشتی صرفا یک حرکت پول بک به سوی ضلع پایینی خط روند الگوی گوه افزایشی می باشد و در حرکت صعودی تنها در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۸۶٫۶۸ با قدرت عبور کند می تواند به سوی سطح ۸۷٫۹۴ افزایش یابد.

این در حالی است که در حرکت نزولی نفوذ قیمت به پایین سطح ۸۵٫۲۷ تاییدی در جهت از سرگیری روند نزولی آغاز شده از سطح ۸۷٫۹۴ می باشد که می تواند برای امروز هدف ۸۴٫۶۴ و سپس ۸۲٫۶۰ دلار/بشکه را نمایان سازد. با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی کوتاه، فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت برنت تحمیل شود.

با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی نفت برنت بزودی به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت نفت برنت دریای شمال، نزولی خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت