تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

— فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم—

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز سطح حمایت ۶۶۸۳ دلار/تن شکسته شود و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی منطقه ۶۶۴۷ و ۶۶۰۲ می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

از نظر تحلیل تکنیکال قیمت در موح نزولی (۵) یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی قرار گرفته است که این موج از سطح ۷۱۰۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) تشکیل شده است.

این موج موقتا در برخورد به سطح حمایت ۶۶۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۶۵۳۰ – پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر- به ۶۸۳۵٫۵۰- بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) مقداری متوقف شده و در اطراف این سطح مکث کرده است.

با این حال به باور ما موج نزولی (۵) از قدرت و توانایی خوبی برای کاهش تا سطح ۶۵۳۰ برخوردار است و این حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده به احتمال زیاد به اتمام رسیده است و حتی اگر هم اصلاح بیشتری داشته باشد محدود به سطح مقاومت ۶۷۶۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

بنابراین برای امروز چنانچه سطح حمایت ۶۶۸۳ با قدرت شکسته شود هدف نزولی دسترسی به محدوده ۶۶۴۷ و ۶۶۰۲ دلار/تن می باشد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به اینکه حرکت اصلاحی از سطح ۱۸۸۵ دلار/تن (پایین سطح روز ۲ اکتبر) تکمیل شده است، امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۲۰۰۲ کاهش یابد.

این حرکت اصلاحی همانگونه که در نمودار پایین مشخص است در درون الگوی مثلثی شکل بوجود آمده است که این در قالب پنج موج شامل موجهای a , b , c , d , e تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۲۱۱۸ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) به ۱۸۸۵ نشان می دهد که موج e تقریبا در پایین سطح مقاومت ۲۰۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به پایان رسیده است.

واگرایی کاهشی که در اندیکاتور ساعتی MACD بوجود آمده نیز خود بیانگر کامل شدن این موج برگشتی و اصلاحی می باشد.

به باور ما اولین سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی نرخ ۲۰۰۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) واقع شده است و اگر شکسته شود منجر به کاهش شدید قیمت به سطح ۱۹۷۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

از این رو در نمودار زیر با توجه به اینکه حرکت پنج موجی در درون الگوی مثلث تکمیل شده است، کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۰۲ دلار/تن را پیش بینی می کنیم که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم