تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری

—-فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم—-

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن به سطح ۸۹٫۰۴۸ افزایش یابد که این هدف را شکسته شدن سطح مقاومت ۸۷٫۱۵۵ و قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۵ تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال، این پنجمین موج از چرخه حرکت افزایشی در موج (۳) یا موج C می باشد که از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) شروع شده است و هر دو این موجها می توانند قیمت ایندکس دلار آمریکا را در هفته های آینده تا سطح ۹۱٫۶۲۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برسانند. با این حال برای این هفته هدف اولیه ما سطح ۸۹٫۰۴۸ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی می باشد.

بطور خاص، بازار در این هفته بیشتر منتظر اعلام گزارش اشتغال ایالات متحده آمریکا است که روز جمعه منتشر خواهد شد و معتقدیم که روند افزایشی ایندکس دلار کماکان ادامه داشته باشد و این افزایش ایندکس دلار از هنگامی آغاز شد که هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا خریداران دلار را مصمم کرد و امید علاقه مندان به افزایش نرخ بهره بانکی ایالات متحده را به خوشبینی تبدیل نمود.

اکنون زمانی است که می توان با اطمینان بیشتری از احتمال صعود ایندکس دلار به سطح ۸۹٫۰۴ سخن گفت. اخبار مهم این هفته را پیگیری کنید و در صورت اعلام مثبت میزان آمار اشتغال آمریکا، منتظر واکنش مثبت ایندکس دلار باشید و فرصت خوبی را برای خریداران دلار فراهم خواهد آورد.

پیش بینی ها نشان می دهد که این هفته ایندکس دلار خریداران بیشتری را بیابد و اقبال سرمایه گذاران بیشتر معطوف به خرید دلار خصوصاً در مقابل ین ژاپن باشد.

هفته گذشته بانک مرکزی ژاپن با هدف مقابله با تورم منفی در این کشور اقدام به اتخاذ سیاست های پولی انبساطی کرد که این مسئله ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن را به بالاترین میزان خود در ۷ سال گذشته رسانده است و ایندکس دلار همچنان از سطوح قیمت خود در بالای سطح مقاومت ۸۷٫۱۵ محافظت خواهد نمود و در کل باید گفت که تمایل به سرمایه گذاری با دلار آمریکا همچنان از اولویت های معامله گران است و در این هفته ایندکس دلار آمریکا همچنان ارز برتر بازار باقی خواهد ماند و هدف های ۸۹٫۰۴ و ۹۱٫۶۲ را در نمودار زیر به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار