تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

— فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم—

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز کماکان پیش بینی می کنیم که قیمت آن بتواند سطح حمایت ۱۱۶۱ را بشکند و تا حدود سطح ۱۱۴۸ کاهش یابد زیرا حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۱۶۱ اتفاق افتاده در همان نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۷۳ کامل شده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ قرار گرفته که این موج سومین موج از چرخه پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۲۵۵٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) تشکیل شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است حرکت برگشتی قیمت که از سطح ۱۱۶۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳۱ اکتبر) آغاز شده دو بار به سطح مقاومت ۱۱۷۳ حمله کرد و در هر بار موفق نشد که از این خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی عبور کند و با توجه به اینکه اصلاح اخیر قیمت از سطح ۱۱۶۱٫۲۵ دوباره به نرخهای پایین معکوس شده است، می بایست مجدد منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت اونس طلا و شکست سطح ۱۱۶۱ باشیم.

اگر این سطح شکسته شود هدف نزولی بعدی بر روی نرخ ۱۱۴۸ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی واقع شده است.

حتی با وجود اینکه قیمت اونس طلا در نزدیکی پایین ترین سطوح ۴ ساله گذشته قرار دارد، اما خریداران بزرگ در سراسر آسیا مخصوصا چینی ها هنوز رغبتی برای خرید در نرخهای پایین ندارند و در عوض ترجیح می دهند که منتظر کاهش بیشتر قیمت باشند و این موضوع را می توان از حق پریمیوم یا اختلاف قیمت طلا در بازار چین با قیمت جهانی اونس طلا متوجه شد.

بنابراین برای امروز با شکسته شدن سطح ۱۱۶۱ حرکت نزولی اونس طلا شدت بیشتری خواهد گرفت و تا سطح ۱۱۴۸ سقوط می کند که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی تنها تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای سطح مقاومت ۱۱۷۴ می تواند موجب اصلاح به مقاومت مهم ۱۱۸۱ و ۱۱۸۵ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۵۰ درصدی) شود. مهمترین خبر این هفته نیز، اعلام گزارش ماهانه اشتغال ایالات متحده (NFP) است که روز جمعه منتشر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا