تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

—- فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم—-

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح حمایت ۶۶۸۳ دلار/تن را لمس کند و چنانچه این سطح را بشکند منجر به سقوط قیمت به محدوده ۶۶۴۷ و ۶۶۰۲ می شود که دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

این سطح حمایت همانگونه که در نمودار پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۶۵۳۰ به ۶۸۳۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) قرار گرفته است.

قیمت مس در برخورد به این سطح حمایت دو بار اصلاح کرده که دومین اصلاح آن کوتاه تر از موج اصلاحی اول بوده است و این رفتار قیمت در امواج اصلاحی نشان می دهد که سطح حمایت قیمت در اطراف نرخ ۶۶۸۳ چندان مستحکم و قوی نیست و این سطح بزودی شکسته خواهد شد و قیمت جهانی مس تا حدود منطقه ۶۶۴۷ و ۶۶۰۲ یعنی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی نزول خواهد کرد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود و کوتاه خواهد بود زیرا برای امروز سطح مقاومت قیمت جهانی مس بر روی نرخ ۶۷۶۳ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمائید که قیمت سطح مقاومت ۲۰۶۳ دلار/تن را شکسته است و برای امروز می بایست منتظر تقویت قیمت به سوی سطح ۲۱۱۸ باشیم.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی اصلاحی از موج کاهشی ۲۱۱۸ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) به ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر) تشکیل شده بود و از آنجایی که این سطح با قدرت شکسته شده است از هم اکنون پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۲۱۱۸ افزایش یابد.

بدین جهت، می توان اکنون در مسیر روند افزایشی قرار گرفت و با توجه به آنکه قیمت در بالای سطح مقاومت ۲۰۶۳ تثبیت شده است می بایست در انتظار شروع حرکت افزایشی به سطح ۲۱۱۸ باشیم.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی از نرخهای فعلی صرفا در جهت ایجاد یک پول بک به سوی سطح ۲۰۶۳ می باشد که این سطح حالا تبدیل به یک حمایت مهم شده است.

این در حالی است که اگر قیمت با قدرت به پایین سطح ۲۰۶۳ کاهش یابد این بدان معنا خواهد بود که شکست اخیر سطح ۲۰۶۳ شکست غلط (False break) بوده است و آن وقت می بایست موقتا در سناریوی افزایشی به سطح ۲۱۱۸ تجدید نظر نمود.

با این حال، همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید با توجه به تثبیت قیمت در بالای نرخ ۲۰۶۳ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل آلومینیم آلیاژی نخواهد بود، امکان صعود بیشتر به سطح ۲۱۱۸ دلار/تن نیز وجود خواهد داشت و فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و انتظار برای صعود قیمت تا بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر است که در نمودار پایین این سطح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم