فردا تمرکز اصلی بازار به تصمیمات بانک مرکزی ECB و  BoE

جلسه بانک مرکزی انگلیس (BOE) و اروپا (ECB)  فردا برگزار می شوند و بسته به اینکه نرخ بهره در چه عددی اعلام شود و مقامات این نهاد چه موضعی بگیرند سرنوشت یورو و پوند برای روزهای آینده مشخص خواهد شد .  با نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی اروپا آهسته آهسته تمامی توجهات بازار ارز به آن معطوف می شود .  

از ابتدای هفته یورو در نوار نسبتا باریکی بین ۱٫۲۹۴۰ و ۱٫۳۱۱۰ حرکت کرده است که این خود نشاندهنده انتظار بازار برای این جلسه است  و اتفاقا اگر به تایم فریم یک ساعته یورو و پوند در برابر دلار نگاه کنید متوجه سکوت بازار در روزهای پیشین می شوید . البته هر چند در تایمهای کوچکتر شاهد امواجی بودیم اما این حرکات الاکلنگ گونه بیشتر نشاندهنده حالت بدون روند بازار بوده است تا ایجاد روندی قوی . بطوریکه مقاومت ۱٫۳۱۱۰ و حمایت ۱٫۲۹۴۰ زوج EURUSD هنوز دست نخورده باقی مانده اند .

درصورتیکه فردا بانک مرکزی اروپا هیچ اشاره ی به کاهش نرخ بهره یا سود سپرده ننماید ، احتمال صعود یورو به سوی منطقه ۱٫۳۱۲۵ و ۱٫۳۱۳۰ الی ۱٫۳۱۵۰ بیشتر خواهد شد و این موضوع می تواند با توجه به قرار گیری سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۳۰۲۰ و ۱٫۳۰۰۰ روند صعودی یورو را بیشتر به جلو هدایت کند. اما اگر ریس بانک مرکزی اروپا به کاهش نرخ بهره اقدام کند و یا سیگنالی از کاهش سود سپرده ها صادر کند می بایست منتظر کاهش یورو باشیم. بنابراین بهتر است تا فردا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی اروپا بمانیم تا مواضع  آقای دراقی نسبت به سیاستهای پولی مشخص شود.

با این حال، به یاد داشته باشید که انتظار اصلی بازار، اعلام گزارش وضعیت اشتغال ماه اکتبر(NFP) است که روز جمعه منتشر می شود و در قیمت جهانی اونس طلا نیز منطقه مابین  ۱۳۸۴ و ۱۴۲۱ همچون حصاری برای این فلز عمل کرده و هنوز بازار قدرت عبور از آن را نداشته است . 

انتظار بازار نیز افزایش تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه مه به ۱۶۵۰۰۰ است و در صورت تایید، نشان دهنده آن خواهد بود که کارفرمایان تمایل زیادی به استخدام نیروی کار جدید دارند و چشم اندازهای تجاری آینده مثبت ارزیابی می شود و این بدان معنی است که رشد اقتصادی آمریکا همچنان در جریان است و پایه های لرزان اونس طلا چندان استوار نیست و با شکست سطح ۱۳۸۴ می تواند به نرخهای پایین ۱۳۷۴ کاهش یابد اما در صورت کاهش و اعلام ضعیف شاخص اشتغال ،  ، دلار ناگزیر به تصمیم فروشندگان تن خواهد داد و قیمت جهانی اونس طلا در صورت شکست سطح ۱۴۲۱ با افزایش روبرو خواهد شد ، در غیر این صورت می بایست منتظر شکسته شدن سطح ۱۳۸۴ بمانیم

با وجود این دو خبر مهم، امروز و فردا روزهای مهمی برای بازار خواهند بود و انتظار می رود، روند حرکت بقیه هفته با واکنش به اخبار جلسه بانک مرکزی اروپا و گزرش اشتغال آمریکا مشخص شود

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا