تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

—فرا رسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه حضرت ابوالفضل (ع) و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوییم—

EurUsd:

نوسانات قیمت این زوج ارز تحت تاثیر متغییر های متعددی هستند و از این رو، با توجه به اینکه به جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه و آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه نزدیک می شویم هنوز نمی توان انتظار داشت قیمت جهت خاصی را دنبال کند.

به همین خاطر همچنان یورو در روند خنثی بین سطوح ۱٫۲۴۴۰ و ۱٫۲۵۸۰ قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم. در خصوص حرکت قیمت در میان مدت نیز همچنان روند را کاهشی پیش بینی می کنیم و در مقابل، در انتظار شکسته شدن سطح ۱٫۲۴۴۰ هستیم.

اگر حرکت در مسیر نزولی شکل گیرد، انتظار شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۲۴۷۰ ، ۱٫۲۴۵۰ و سپس نزول قیمت تا نرخهای ۱٫۲۴۳۵ و ۱٫۲۴۳۰ وجود دارد.

این مسئله حکایت از آن دارد که گمانه زنیها درباره جلسه روز پنجشبه ECB همچنان به کاهش یورو است و معامله گران انتظار دارند تا دراقی سیگنال گسترش برنامه خرید اوراق قرضه و سیاست های انبساطی روانه بازار کند و می توان انتظار داشت فروشندگان یورو در سطوح بالا وارد بازار شوند هرچند که هم اکنون حرکت اصلی از آن فروشندگان یورو است.

از این رو یورو در انتظار جلسه بانک مرکزی اروپا است و همانطور که می دانیم اقتصاد اتحادیه اروپا از مدتها قبل دچار نابسامانیهای قابل توجهی بوده است و اکنون، با شدت گرفتن نگرانی ها از کاهش تولیدات و تنزل قیمتهای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، چرخه اقتصاد در حال ایستادن است و بانک مرکزی اروپا ناگزیر به توسعه سیاست های انبساطی و خرید اوراق قرضه پوشش دار خواهد بود و در چنین شرایطی، یورو راهی جز ادامه روند نزولی ندارد.

با این حال، شکسته شدن سطح ۱٫۲۴۳۰ بسیار حائز اهمیت است و مایل به ادامه این مسیر کاهشی هستیم زیرا امروز سفارشات فروش یورو همچنان در دو منطقه حوالی ۱٫۲۵۷۵- ۱٫۲۵۸۰ و بعدی در ۱٫۲۵۹۰ – ۱٫۲۶۰۰ قرار دارند، امروز همچنین برخی از سفارشات خرید یورو نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۲۴۷۰ ، ۱٫۲۴۵۰ و ۱٫۲۴۳۵- ۱٫۲۴۳۰ وجود دارند که تا قبل از اخبار مهم این هفته می تواند مانع ادامه مسیر کاهشی گردد.

از این رو می توان در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۲۴۳۰ اقدام به فروش با هدف ۱٫۲۴۰۰ و ۱٫۲۳۴۵ کرد. البته گفتنی است که امروز حدود ۵ میلیارد یورو از معاملات آپشن یورو در سطح ۱٫۲۵۰۰ منقضی می شوند و از این رو به احتمال زیاد امروز یورو نمی تواند زیاد از این سطح فاصله بگیرد و در حوالی همین منطقه یعنی سطح ۱٫۲۵ در نوسان خواهد بود.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن هر چند که وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما سفارشات خرید امروز در نزدیکی سطح ۱۱۳٫۱۰ و ۱۱۳٫۰۰ وجود دارند و اصول تکنیکی و بنیادین بازار نیز به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن بنابراین با توجه به اقدام روز جمعه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در جهت تسهیل بیشتر سیاست های پولی تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای این زوج ارز خرید است.

از این رو در میان مدت برای جفت ارز دلار – ین ژاپن، افزایش قیمت تا سطوح ۱۱۴٫۰۰ ، ۱۱۴٫۱۰ ، ۱۱۴٫۲۵ ، ۱۱۴٫۵۰ (و حتی بالاتر یعنی سطح ۱۱۷٫۹۵ – بالاترین سطح ماه اکتبر ۲۰۰۷) و برای یورو – ین ژاپن افزایش قیمت به نرخهای بالای ۱۴۳ را انتظار داریم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن