تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح ۷۵٫۶۱ دلار/بشکه را لمس کند زیرا سطح مقاومت ۷۷٫۶۶ که بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است آنقدر محکم است که مانع از ادامه حرکت صعودی و اصلاح گردد.

تا زمانیکه قیمت پایین این سطح قرار دارد، فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش می تواند باشد، اکنون نیز احتمال سقوط بیشتر قیمت تا نرخهای پایین تر یعنی زیر سطح ۷۵٫۶۱ وجود دارد و در صورتیکه این سطح شکسته شود منجر به سقوط قیمت به ۷۴٫۳۴ می شود.

در حال حاضر همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۳ تشکیل شده است که این موج از سطح ۸۰٫۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) آغاز گردید و در نزدیکی سطح ۷۵٫۶۱ تکمیل شد.

حرکت اصلاحی که دیروز اتفاق افتاد صرفا در موج ۴ صورت گرفته و انتظار داریم که این موج در اطراف یا پایین سطح مقاومت ۷۷٫۶۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایان یابد و بعد از آن باید منتظر موج نزولی ۵ باشیم که می تواند قیمت را به زیر سطح ۷۵٫۶۱ و حتی ۷۴٫۳۴ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

بنابراین برای امروز سطح حمایت جزئی ۷۵٫۶۱ همچنان پایدار است و پیش بینی می کنیم که امروز این سطح لمس شود و شکسته شدن این سطح فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش تا سطح ۷۴٫۳۴ دلار/بشکه می تواند باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

امروز میزان موجودی انبارهای نفتی سازمان انرژی آمریکا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۲٫۱+ میلیون بشکه به ۱٫۸+ میلیون بشکه تغییر یابد. فعلا تمرکز بازار همچنان بر ادامه حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا خواهد بود که در نمودار پایین می بینید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت سطح حمایت ۸۲٫۸۷ دلار/بشکه را شکسته است و برای امروز می بایست در انتظار ریزش قیمت به سطح ۷۷٫۷۰ باشیم.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار داشت که با قدرت شکسته شد و این موج همانطور که مشاهده می فرمائید از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ زوئن) شروع شده است.

حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۷۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارد. سطح ۸۲٫۰۸ که کمترین قیمت روز ۴ نوامبر است پایین تر از سطح ۸۲٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) می باشد و این موضوع نشان می دهد که روند نزولی قیمت همچنان پایدار است.

از نظر تحلیل تکنیکال خیلی بعید است که کف دو قلو در اطراف سطح ۸۲٫۸۷ ساخته شده باشد و به همین خاطر در نمودار پایین مشخص است که با شکسته شدن سطح حمایت ۸۲٫۸۷ وارد پوزیشن فروش نفت برنت شدیم و اکنون به انتظار سقوط بیشتر تا نرخ ۷۷٫۷۰ هستیم.

در صورت شکسته شدن این سطوح، حتی احتمال فرود بیشتر قیمت نیز وجود دارد و در مجموع، اطمینان داریم که در کوتاه مدت و میان مدت حرکت قیمت نزولی بوده و هدف اصلی، کاهش قیمت به سطح ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه است که این سطح را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت