تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار پایین مشخص است توانسته که به پایین سطح حمایت ۶۶۴۶ دلار/تن کاهش یابد و این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای سقوط قیمت تا سطح ۶۶۰۲ فراهم گردیده است.

این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۶۵۳۰ به ۶۸۳۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر) تشکیل شده است که آخرین سدّ و مانع برای جلوگیری از کاهش قیمت به سطح ۶۵۳۰ می شود.

بنابراین براساس نمودار پایین اگر سطح حمایت ۶۶۰۲ با قدرت شکسته شود، انتظار استمرار حرکت نزولی به سطح ۶۵۳۰ وجود دارد.

بررسی امواج الیوت نیز نشان می دهد که قیمت در موج نزولی (۵) قرار گرفته که این موج پنجمین موج از چرخه پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۷۱۰۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) آغاز شده است و این موج به طور کامل می تواند موج قبلی (۴) که از سطح ۶۵۳۰ شروع شده بود را معکوس کند.

بنابراین هنوز هم انتظار داریم حرکت قیمت در روندی نزولی ادامه یابد و اکنون فضا برای ادامه کاهش قیمت جهانی مس به سوی سطح ۶۶۰۲ و حتی ۶۵۳۰ دلار/تن مهیا شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در نمودار زیر مشخص است که قیمت به احتمال زیاد می تواند امروز از سطح حمایت ۲۰۴۶ دلار/تن عبور کند و تا حدود سطح ۲۰۲۹ کاهش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

به باور ما افزایش قیمت از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) در قالب سه موج a , b , c تشکیل شده است و سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۲۰۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نشان می دهد که منجر به اصلاح قیمت شده است.

این طور به نظر می رسد که حرکت اصلاحی هنوز کامل نشده است زیرا قیمت به پایین سطح حمایت ۲۰۴۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است.

این احتمال قویا وجود دارد که این حرکت اصلاحی تا سطح ۲۰۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دست یابد و از این رو شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۴۶ فرصت خوبی را برای اصلاح قیمت به سطح ۲۰۲۹ دلار/تن فراهم خواهد آورد.

در تقویم اقتصادی امروز، آما اشتغال بخش خصوصی آمریکا دیده می شود و همچنان عمده توجه اصلی بازارها به تاثیر آمارهای اقتصادی این کشور است که می تواند بر نوسانات بازار تاثیر گذار باشد.

در روزهای آتی به تحلیل روند بازار خواهیم پرداخت و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم