تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

تقریبا تمامی آنچه یورو در روز سه شنبه در برابر دلار تا سطح ۱٫۲۵۷۵ بدست آورده بود امروز دوباره از دست داد و هنوز در هفته جدید شاهد موج قدرتمندی نبوده ایم و قیمت کماکان بین سطوح ۱٫۲۶۴۰ و ۱٫۲۵۷۵ در نوسان است. در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا ، تغییر خاصی در تحلیل این زوج نداریم.

سطح مقاومت ۱٫۲۵۷۵ ، ۱٫۲۵۸۰ ، ۱٫۲۵۹۰ و ۱٫۲۶۰۰ همچنان پایدار است و این سطوح همچنان فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش می تواند باشد.

این بدان معنا است که فروشندگان در بالا این سطح یعنی سطح ۱٫۲۶۰۰ دستورات استاپ فروش قرار داده اند و فشارهای نزولی بر یورو افزایش یافته و سرمایه گذاران همچنان به فروش یورو پرداخته اند.

از این رو، حرکت به سوی نرخهای بالا به کندی صورت می گیرد. در حرکت نزولی یورو، سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱٫۲۴۶۰ قرار دارد و چنانکه حرکت کاهشی آغاز شود و این سطح شکسته شود، احتمال فرود بیشتر تا نرخهای ۱٫۲۴۴۰ ، ۱٫۲۴۳۵ و ۱٫۲۴۳۰ نیز بوجود خواهد آمد. در تقویم اقتصادی آمریکا امروز آمارهای مربوط به اشتغال ماهانه بخش خصوصی (ADP) اعلام خواهد شد.

به یاد داشته باشیم که تصمیمات بانک فدرال رزرو آمریکا و نیز واکنش بازار همگی متکی به آمارهایی است که از وضعیت اقتصادی این کشور منتشر خواهند شد. آمارهای ADP چشم انداز نسبتاً مشخصی از وضعیت اشتغال ماهانه (NFP) که روز جمعه اعلام خواهد شد، ترسیم می کنند.

فردا بانک مرکزی اروپا (ECB) تشکیل جلسه خواهد داد و هرچند که به احتمال زیاد تغییری در نرخ بهره اروپا رخ نخواهد داد اما امکان از سر گیری دور جدیدی از برنامه های محرک اقتصادی بانک مرکزی اروپا وجود دارد و در شرایطی که قیمت نفت رو به کاهش است و به حد بسیار پایینی رسیده و اقتصاد اروپا ضعیف عمل می کند ، نگرانی مقامات بانک مرکزی اروپا از تورم منفی و اثرات مخرب آن بر اقتصاد اروپا است و به همین خاطر وضعیت یورو همچنان منفی ارزیابی می شود.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن قیمت همچنان در یک موج صعودی قرار دارد و به نظر می رسد که اگر آمار امروز و روز جمعه اشتغال آمریکا به نفع دلار باشد به این رفتار خود تا سطح ۱۱۵ و حتی بالاتر ادامه دهد و در هر حال از لحاظ تکنیکی و بنیادی و مهمتر از همه با توجه به تصمیم اخیر بانک مرکزی ژاپن (BoJ) مبنی بر استمرار برنامه های انبساطی هنوز نمی توان موج تقویت دلار در مقابل ین ژاپن را تمام شده دانست و همچنان این زوج ارز یکی از محبوب ترین ارزها می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو