تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا قیمت فعلا بین سطوح ۱۱۴۸ و ۱۱۳۶ در نوسان است تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز مشخص گردد.

این منطقه خنثی همانطور که در نمودار پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی از موج ۳ قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت این سومین موج از چرخه حرکت پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۲۵۵٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) تشکیل شده است.

به باور ما این موج نزولی ۳ از قدرت و توانایی خوبی برای رسیدن به منطقه ۱۱۲۴ و ۱۱۱۶ برخوردار است که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی و ۳۶۱٫۸ درصدی واقع شده اند. در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۴۹ و تثبیت ۲ ساعته بالای آن موجب اصلاح به سطح ۱۱۶۱ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) می شود.

حتی در صورت شکست سطح ۱۲۴۸ هرچند که نمی توان این حرکت را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی دانست، اما باید تصریح کرد که به خاطر ترس معامله گران از سقوط قیمت به سوی سطح روانی ۱۰۰۰ فروشندگان همچنان کنترل بازار را به عهده دارند.

با توجه به کمبود خرید فیزیکی چینی ها و هندی ها و افزایش ارزش دلار آمریکا، اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول اونس طلا در موج ۳ باشیم و قیمت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

امروز مهمترین خبر بازار، اعلام نرخ بهره ECB و پس از آن، کنفرانس خبری رئیس بانک مرکزی است و تعداد مدعیان اولیه بیکاری هفته نیز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود. فردا نیز آمار ماهیانه اشتغال آمریکا (NFP) اعلام خواهد شد و قطعاً شاهد نوسانات قابل توجهی خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا