تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۶۶۷۷ دلار/تن را لمس کند و چنانچه بتواند این سطح را بشکند تا سطح ۶۷۵۹ افزایش خواهد یافت.

این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۷۱۰۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) به ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۶۷۵۹ وجود دارد.

به باور ما حرکت پنج موجی قیمت که از سطح ۷۱۰۸٫۷۵ آغاز شده در حوالی سطح حمایت ۶۵۴۳٫۵۰ پایان رسیده است و اصلاح کنونی ممکن است به سوی سطح ۶۷۵۹ یا حتی ۶۸۲۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) امتداد بیشتری داشته باشد.

این در حالی است که سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۵۴۳٫۵۰ قرار دارد و در صورتیکه این سطح شکسته شود تاییدی در جهت گسترش چرخه امواج الیوت به سوی سطح ۶۴۵۰ می باشد.

در هر صورت برای معاملات امروز بر این باوریم که می باید به حرکت صعودی خود پابند باشیم و از این رو، شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۷۷ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید خواهد بود.

با توجه به اینکه سطح حمایت قیمت بر روی ۶۵۴۳ بسیار مستحکم خواهد بود، انتظار می رود که خریداران تا زمانیکه قیمت بالای این سطح است وارد بازار شوند.

اما اگر این سطح حمایت ۶۵۴۳ با قدرت شکسته شود، باید به انتظار فرود بیشتر به سوی سطح ۶۴۵۰ باشیم. بنابراین اگر در معاملات امروز حرکت افزایشی قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن با قدرت آغاز شود و قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۶۷۷ دلار/تن حرکت کند، می تواند تاییدی بر استمرار حرکت افزایشی به ترتیب به سطوح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۲۰۷۵ دلار/تن را مجدد لمس کند زیرا قیمت حرکت اصلاحی که قبلا از این سطح شروع شده بود را تکمیل کرده است.

این حرکت اصلاحی تقریبا به حد زیادی معکوس شده است که نشان دهنده از سرگیری روند افزایشی قبلی می باشد. در نمودار زیر مشخص است که از سطح ۱۹۵۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) قیمت در موج افزایشی c قرار گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج سطح مقاومت قیمت را بر روی سطح ۲۰۷۵ نشان می دهد و چنانچه قیمت به بالای این سطح برسد موجب صعود قیمت به سطح ۲۱۰۴ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

همچنین در نمودار پایین می بینیم که سقف این تونل هدفی در حدود سطح ۲۱۰۴ که بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارد را نشانه گرفته است.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۴۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سطح ۲۰۲۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

بنابراین از آنجاییکه قیمت آلومینیم آلیاژی در درون کانال افزایشی قرار گرفته است، احتمال بازگشت و شروع حرکت افزایشی در موج e به سوی سطح ۲۱۰۴ دلار/تن چندان متعجب کننده نخواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم