تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار پایین مشخص است پیش بینی می کنیم که این حرکت اصلاحی که دیروز پس از انتشار خبر کاهش موجودی ذخایر نفتی انرژی آمریکا شاهد بودیم در حوالی منطقه مقاومت ۷۹٫۳۵ تا ۷۹٫۹۵ دلار/بشکه پایان یابد و دوباره قیمت در سراشیبی سقوط قرار گیرد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی C قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) تشکیل شده است.

در نمودار پایین می بینیم که این موج به سطح ۷۵٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) نزدیک شده و سوابق تحلیل تکنیکال گذشته نشان می دهد که به ندرت سطح فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی می تواند به عنوان کف قیمت شناخته شود و به همین خاطر این حرکت اصلاحی دوام زیادی ندارد و دوباره قیمت از نزدیکی یا پایین سطح مقاومت قوی و مستحکم ۷۹٫۹۵ در موج نزولی قرار خواهد گرفت.

حتی احتمال این می رود که در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) قیمت در این موج تا حدود منطقه ۷۰٫۹۹ و ۶۶٫۹۱ سقوط کند که این سطوح به ترتیب در خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

این موضوع می تواند روند کاهشی نفت خام را بیشتر به سمت پایین هدایت کند و از این رو، بهتر است همانند استراتژی که در گذشته داشیم، در سطوح بالا و در نزدیکی سطوح مقاومت مستحکم اقدام به فروش نفت کنیم و در روزهای آتی شکسته شدن سطوح ۷۵٫۸۰ و ۷۵٫۰۷ می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن در موج C تا سطوح ۷۰٫۹۹ و حتی ۶۶٫۹۱ دلار/بشکه کمک بیشتری کند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن هدف نزولی ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه همچنان معتبر است و این هدف را شکسته شدن سطح حمایت ۸۲٫۸۷ تایید کرده است که دیروز بدان اشاره کردیم.

این سطح حمایت همانگونه که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار داشت که هم اکنون با قدرت شکسته شده است.

این موج نزولی C از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) قیمت نفت برنت را تحت تاثیر خود قرار داده است و قیمت در این موج همچنان در حال کاهش است و سطح حمایت بعدی قیمت بر روی سطح ۷۷٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) واقع شده است.

موج اصلاحی قیمت که از سطح ۸۱٫۶۳ (پایین ترین سطح روز گذشته) شروع شده صرفا یک حرکت پول بک یا برگشتی به سوی سطح حمایت ۸۲٫۸۷ می باشد.

از این رو هنوز زود است که در مورد شکست غلط این سطح (false break) نتیجه گیری نمایم و البته برای اینکه از کاهش قیمت به سوی سطح ۷۷٫۷۰ مطمئن شویم حتما قیمت نفت برنت می بایست به پایین سطح ۸۱٫۶۳ (پایین ترین سطح دیروز) برسد.

اگر این سطح ۸۱٫۶۳ شکسته شود باید در انتظار یک سقوط جدی برای نفت برنت باشیم. اخبار این هفته مسیر حرکت را مشخص خواهد کرد. آیا فروشندگان نفت برنت دوباره باز خواهند گشت. در انتظار تحولات بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت