تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

جلسه بانک مرکزی انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز برگزار شدند و هرچند تغییری در نرخ بهره هیچ یک از دو بانک مذکور لحاظ نشد اما سخنان دراقی، یورو را به شدت تضعیف کرد و بازیگران بازار نیز به انتظار خبر فردا آمار اشتغال آمریکا (NFP) نشسته اند تا ببینند آمار قوی تر از حد پیش بینی ها اعلام خواهد شد یا نه.

سقوط اخیر یورو نشان دهنده واکنش بازار به کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی اروپا در خصوص گسترش محرکهای مالی است که قبلا در لابه لای صحبتهای قبلی خود نشانه های دقیق آن کاملا مشهود بوده است.

امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اظهارات آقای دراقی، رئیس ECB، در کنفرانس ماهانه که در آن به گسترش برنامه های انبساطی در چارچوب خرید اوراق قرضه و افزایش تراز نامه این بانک مرکزی به ۳ تریلیون یورو اذعان کرد (ترازنامه شامل اعطای وام به بانکهای اروپا می باشد) و اشاره مستقیم ایشان به ریسک های کاهشی، از جمله دلایل سقوط یورو به پایین ترین سطوح ۲۶ ماهه گذشته محسوب می شوند.

آقای دراقی همچنین به این نکته اشاره نمود که اعضای کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا به اتفاق آرا در صورت لزوم خواستار استفاده از اقدامات غیرمتعارف (QE) شدند. بانک مرکزی اروپا همچنین اعلام کرد که برنامه خرید اوراق قرضه حداقل ۲ سال به طول خواهد انجامید.

سقوط این هفته ی یورو به زیر سطح ۱٫۲۴۰۰ هدف ۱٫۲۳۴۵ و در ادامه، ۱٫۲۲۹۵ (پایین ترین سطح اواخر ماه اوت سال ۲۰۱۲) را نمایان کرده است. از این رو در صورتیکه امشب قیمت یورو پایین سطح ۱٫۲۴۰۰ بسته شود راه برای فرود بیشتر یورو هموار خواهد شد.

بنابراین، همچنان روند حرکت یورو را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت همچنان ادامه داشته باشد و شکسته شدن امروز سطح ۱٫۲۴۴۰ بیانگر آن است که روند نزولی قیمت که از سطح ۱٫۲۸۸۵ (بالاترین سطح روز ۱۵ اکتبر) ادامه داشته و هدف رسیدن به سطوح ۱٫۲۳۵۰ و ۱٫۲۳۳۵ حتی پایین تر یعنی سطح ۱٫۲۰۴۲ خواهد بود زیرا این هفته تا کنون یورو توانسته پایین سطح ۱٫۲۵۰۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) بسته شود.

ارزش پوند نیز پس از کاهش بازار مسکن هالیفکس در ماه اکتبر و تثبیت نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در عدد ۰٫۵% با کاهش مواجه شد و در مقابل دلار آمریکا به پایین سطح ۱٫۵۹۰۰ کاهش یافت. ادامه سقوط پوند در زیر سطح حمایت ۱٫۵۸۷۰ می تواند تاییدی بر این روند بوده و اهداف کاهشی ۱٫۵۸۵۵ و سپس ۱٫۵۸۵۰ را نمایان سازد که این سطح پایین ترین نرخ نوامبر سال ۲۰۱۳ به این سو می باشد.

در سایر تحولات، در قیمت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا همانطور که در نمودار پایین مشخص است ما از هم اکنون روند صعودی را برای شاخص دلار آمریکا (DXY) ادامه دار پیش بینی می کنیم و انتظار داریم که در میان مدت تا سطح ۸۹٫۰۴ و در بلند مدت تا سطح ۹۱٫۶۲ افزایش یابد.

بدین جهت، پیش بینی هایی که برای افزایش نرخ بهره آمریکا پس از انتشار بیانیه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا وجود داشته است، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و ممکن است در سال آینده میلادی و احتمالا در ماه سپتامبر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا افزایش یابد.

در قیمت جهانی اونس طلا چشم انداز امروز قیمت فعلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح حمایت ۱۱۳۶ و سطح مقاومت ۱۱۵۰ با قدرت شکسته نشده است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار