تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به شواهد شکل گرفته در نمودار پایین این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن مجدد به سطح ۷۵٫۸۴ دلار/بشکه یعنی پایین ترین سطح روز ۴ نوامبر کاهش یابد زیرا حرکت برگشتی از سطح ۷۵٫۸۴ تکمیل شده است.

در نمودار پایین مشخص است که روند نزولی قیمت از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) هنوز تکمیل نشده زیرا قیمت در موج نزولی C قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه امواج سه موجی الیوت می باشد که از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) شکل گرفته است.

همانگونه که در نمودار پایین مشخص است این موج نزولی در سطح ۷۷٫۶۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) متوقف نشده است و این احتمال می رود که قیمت نفت خام سبک آمریکا در مدت زمان مشخصی در موج مذکور حتی تا محدوده ۷۰٫۹۹ و ۶۶٫۹۱ سقوط کند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته اند.

در حرکت افزایشی نیز سطوح مقاومت ۷۹٫۳۵ و بالاتر از آن سطح ۷۹٫۹۵ مهمترین مقاومت های پیشروی قیمت نفت خام سبک آمریکا تلقی می شوند و اگر به هر دلیلی از بالا سطح مقاومت ۷۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) با قدرت شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۸۱٫۶۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

برای امروز آمار اشتغال آمریکا که منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای نفت خام سبک آمریکا فراهم آورد. در این میان، بی شک، خبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران توجه خاص بازار نفت را به خود جلب خواهد کرد، خصوصاً گزارش اشتغال آمریکا، می تواند جهت حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا را معین کند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن کاملا به وضوح مشخص است که امروز قیمت در حال کاهش به سوی سطح ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه می باشد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

با توجه به اینکه قیمت نفت برنت در موج نزولی C قرار دارد، احتمال ریزش قیمت به سطح ۷۷٫۷۰ برای دستیابی به این هدف، محتمل گردیده است.

این موج نزولی از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) تشکیل شده است و به باور ما این موج می تواند به اندازه ی طول موج قبلی یعنی موج A حرکت کند و تا حدود سطح ۷۷٫۷۰ دست یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

از این رو برای امروز بررسی تکنیکال نمودار نفت برنت مشخص می کند که انرژی لازم برای یک حرکت بزرگ کاهشی هر روز بیشتر می شود و از نظر قاعده تکنیکال، از آنجایی که قیمت هنوز در اطرف سطح حمایت ۸۲٫۸۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) در نوسان است، به باور ما هدف نزولی سطح ۷۷٫۷۰ زمانی تایید خواهد شد که قیمت نفت برنت بتواند به پایین سطح ۸۱٫۶۳ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) برسد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکست سطح مقاومت ۸۳٫۳۰ موجب افزایش به سطح ۸۴٫۴۰ می شود. در ترسیم سطوح حمایت این موج بزرگ نزولی در تصویر پایین مشاهده می کنید که سطح حمایت ۸۶٫۴ درصدی کم و بیش شکسته شده است.

بنا به اصول تکنیکال قیمت تا سطح ۱۰۰ درصدی فیبوناچی یعنی تا محدوده سطح ۷۷٫۷۰ دلار/بشکه به حرکت کاهشی خود ادامه خوهد داد. همانطور که اشاره کردیم امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران ، نگاه بازار جهانی نفت به اخبار اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) در این کشور را بیشتر متمرکز خواهد ساخت. منتظر می مانیم…

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت