تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید حرکت خنثی قیمت مابین نرخهای ۱۱۳۶ و ۱۱۴۸ همچنان ادامه دارد و کاهش قیمت به پایین نرخ ۱۱۳۶ برای تغییر این روند خنثی لازم است که می تواند منجر به شروع حرکت کاهشی به سطح ۱۱۲۳ گردد.

این سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی قیمت قرار دارد که این چرخه از سطح ۱۲۵۵٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ اکتبر) آغاز شده است.

هر چند که در نمودار پایین قیمت در برخورد به سطح حمایت ۱۱۳۶ اندکی اصلاح کرده است اما هنوز موفق به شکست قدرتمند سطح مقاومت ۱۱۴۸ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) نشده است.

با این حال عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۱۴۸ به معنای این نیست که حرکت اصلاحی که از سطح ۱۱۳۶ شروع شده به اتمام رسیده است زیرا به اعتقاد ما تنها در صورت عبور قیمت از سطح حمایتی ۱۱۳۶ یعنی خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی احتمال تاچ سطح ۳۳۸٫۲ درصدی مفروض خواهد بود مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۱۴۸ با قدرت شکسته شود که آن وقت می بایست منتظر افزایش قیمت به سطح ۱۱۶۱ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) و حتی ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) بود.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک سطوح حمایت یا مقاومت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد و شکست یکی از سطوح ۱۱۳۶ یا ۱۱۴۸ جهت امروز قیمت اونس طلا را نمایان خواهد ساخت.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز طی ۲۴ ساعته گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم و رفتار اونس طلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است.

این مسئله بیشتر به دلیل انتظار بازار برای گزارش امروز اشتغال آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران می باشد که بازار را احاطه کرده است.

این شاخص بی هیچ تردیدی مهم ترین شاخص اقتصادی آمریکا است و نشاندهنده وضعیت سلامت بازار کار این جامعه می باشد و تاثیر مهیبی بر تمامی بازارها از جمله اونس طلا دارد.

ماه گذشته تعداد مشاغل اضافه شده در آمریکا ۲۴۸۰۰۰+ بود و برای این ماه انتظار اقتصاددانان در محدوده ای ۲۳۱۰۰۰+ تا ۲۳۵۰۰۰+ قرار دارد که البته در تقویم های معتبر و رسمی عدد مورد انتظار ۲۳۵۰۰۰ می باشد و برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود در همان رقم قبلی ۵٫۹ درصد تثبیت شود.

برای امروز تاثیر NFP بر اونس طلا از آن جهت است که اگر بالاتر از حد پیش بینی ها باشد فشار را بر مقامات فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در سال آینده مضاعف می کند که کاهش اونس طلا را بدنبال دارد اما اگر امروز آمار اشتغال پایین تر از حد پیش بینی ها باشد، ممکن است که اونس طلا با شکست سطح مقاومت ۱۱۴۸ بتواند به سطح ۱۱۶۱ اصلاح کند.

در هر صورت برای امروز انتظار بازار در حدود ۲۳۵۰۰۰+ فرصت شغلی ایجاد شده در ماه اکتبر است که اگر خبر نهایی بالاتر از این عدد اعلام شود برای اونس طلا منفی خواهد بود و در حال حاضر نیز اونس طلا در منطقه ای مابین ۱۱۳۶ و ۱۱۴۸ در حال نوسان است و پس از خبر امروز قطعا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد. باید امروز تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر ماند و حرکت بازار را پس از اعلام گزارش اشتغال آمریکا دنبال کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا