تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن ملاحظه می فرمائید امروز ممکن است که قیمت آن با عبور از مقاومت مهم ۶۶۷۷ دلار/تن تا سطح ۶۷۵۹ افزایش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که می دانیم براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعد از خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد که در نمودار پایین مشخص گردیده است.

حرکت پنج موجی قیمت جهانی مس که قبلا از سطح ۷۱۰۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) شروع شده بود در سطح ۶۵۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر) تکمیل گردیده است و بررسی سطوح فیبوناچی از این چرخه نشان می دهد که سطح مقاومت اولیه قیمت بر روی نرخ ۶۶۷۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) واقع شده است و در صورتیکه این سطح شکسته شود می تواند تا حدود سطح ۶۷۵۹ افزایش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۶۶۲۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) واقع شده است و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود موجب تکمیل این حرکت برگشتی و کاهش قیمت به سطح ۶۵۴۳٫۵۰ می شود که در نمودار پایین مشخص گردیده است.

بنابراین هنوز هم تحلیل روز گذشته معتبر است و احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۷۷ وجود دارد که در این صورت می تواند در مرحله اول احتمال دستیابی قیمت به هدف ۶۷۵۹ دلار/تن را محقق کند. فعلا در آستانه اعلام گزارش اشتغال ماهانه در بخش غیر کشاورزی (Non-Farm Payrolls) ایالات متحده که بعد از ظهر امروز منتشر می شود، معاملات بازار بورس فلزات لندن در روندی خنثی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز به سطح ۲۱۰۴ دلار/تن افزایش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی و همچنین کانال افزایشی تایید کرده اند.

در نمودار پایین می بینیم که قیمت در موج e قرار گرفته است که این موج پنجمین موج از چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۱۹۵۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر) می باشد که شکل گرفته است.

براساس قواعد فیبوناچی و طول موج اول یعنی موج a سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۲۰۷۵ واقع شده است که این سطح محل برخورد قیمت به سطح ۱۰۰ درصدی می باشد که موقتا مانع از رشد قیمت به سوی سطح ۲۰۱۴ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) شده است.

خط روند بالایی کانال افزایشی نیز هدف ۲۰۱۴ را نشانه گرفته است و به محض رسیدن قیمت به بالای سطح ۲۰۷۹ این هدف تایید خواهد شد.

شاید این حرکت مورد انتظار تا اعلام خبر مهم اشتغال آمریکا به تعویق بیافتد و فعلاً امروز نیز باید منتظر بمانیم تا این خبر اعلام شود.

به همین خاطر از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی که گفتیم احتمال برگشت قیمت به سمت سقف کانال به نشانه ی رشد قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۱۰۴ دلار/تن اشاره دارد که در نمودار پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم