تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) که روز جمعه اعلام شد، برای خریداران اونس طلا تا حدودی امیدوار کننده بود و تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار ۲۳۵۰۰۰+ به رقم ۲۱۴۰۰۰+ رسید و این در حالی است که نرخ بیکاری آمریکا از ۵٫۹% به ۵٫۸% کاهش یافت.

در واکنش به این خبر همانطور که در نمودار پایین مشخص است حرکت افزایشی اونس طلا با شکسته شدن سطح ۱۱۴۸ ادامه یافت و قیمت در موج سوم یعنی موج iii تا سطح ۱۱۷۹ بالا آمد.

از منظر بررسی تحلیل تکنیکال ، برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۱۷۹ عبور کند می تواند تا حدود سطوح ۱۱۸۵ و ۱۱۹۳ افزایش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که حرکت برگشتی قیمت از سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) در پنج موج شکل گرفته و تا کنون فقط چهار موج آن تکمیل شده است.

موج سوم یعنی موج iii در اطراف سطح مقاومت ۱۱۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۲۵۵٫۲۰ به ۱۱۳۱٫۸۵) به پیک و سقف قیمتی خود رسیده است و پس از لمس این سطح قیمت در موج بعدی مقداری به نرخهای پایین بازگشته است.

هم اکنون قیمت در موج چهارم یعنی موج iv قرار گرفته که کم و بیش این موج نیز به اتمام رسیده است و در بیشترین کاهش خود می تواند تا نزدیکی سطح ۱۱۶۱ کاهش یابد و پس از آن می بایست منتظر افزایش قیمت در موج v یعنی موج پنجم باشیم که می تواند موج چهارم یعنی موج iv را معکوس کند و به سوی سطح ۱۱۹۳ یعنی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی صعود کند.

از این رو برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود، پس از انجام حرکت اصلاحی در موج iv تا نزدیکی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی، شاهد شروع حرکت صعودی جدید در موج v به سوی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی باشیم.

همانطور که اشاره شد در این مسیر، سطح مقاومت اولیه روی ۱۱۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است که چنانچه شکسته شود، می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۱۸۵ و در ادامه ۱۱۹۳ بود.

از آنجاییکه امروز و در طول هفته اخبار اقتصادی خاصی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود و فردا نیز بازارهای آمریکا تعطیل هستند، انتظار می رود روند حرکت بازار  آرام و کم تحرّک ادامه یابد تا سطح مقاومت ۱۱۷۹ شکسته شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا